Nu behöver jag er hjälp..

För tre dagar sen började jag med min tredje Pergotime kur. Du hade jag blött sen 4 dagar tillbaka. Saken är den att jag är ordinerad att ta pergotime på 3:dje mensdagen och inte 5:te som dom flesta tycks göra. Jag hade bara lite blödning men sköterskan på RMC sa att jag skulle räkna mensens första dag när rött kom istället för rosa eller brunt. (Kan inte fatta att mitt liv tog en sån här vänding, om någon skulle sagt för ett år sen att jag satt och skrev ingående mensinlägg om färg och mkonsistens hade jag nog svimmat på plats). Sen försvann mensen på dag 1 med pergotimen för att igår och idag tillta massa. Nu är det mer som riktig mens än innan. Nu till frågan jag hoppas ni visa tjejer besvara!

Om detta är dag 1 och inte för tre dagar sen. Har jag då förstört alla chanser till ägglossning i och med att jag då börjat äta tabletterna för tidigt? Någon som vet??

 

I övrigt ska jag passa min finaste älskade brorsdotter ikväll. Det är enormt befriande att mysa med henne. Ångesten är alltid total innan och efter och rädslan kulminerar, bönerna blir fler och jag önskar lite mer intensivt att även vi ska få uppleva föräldrarskapet. Men stunden med henne är underbar! Hon är så klok för att vara 28 månader. Pratar i hela meningar och cyklar balanscykel!!

Nä coolare katt får man leta efter där hon springer rundor i blöja och rosa paljett Converse!!

 

//Mrs

Kommentarer
Postat av: Fröken Solstråle

Om du tagit första tabletten efter rött blod i de antal dagar du skulle vänta så har du nog gjort helt rätt. Försök att slappna av och bara invänta ägglossning den kommer!!!

Kramar

2011-08-17 @ 21:59:09
URL: http://www.solensstralar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0