Vissa dagar ska man bara inte lämna sängen..

Idag är ingen bra dag. Fröken röd kom i helgen och första pregotime tabletten svaldes idag. Tredje gången gillt?! Jag är känslig som en stackars 15 åring och vill helst gråta hela tiden. När jag kom till jobbet fick jag väldigt oförtjänt ”kritik” från en medarbetare. Jag blev så vansinnigt rosenrasande och slängde upp bevis på att påståendet faktiskt inte stämde. Jag är så jävla trött på att man måste kämpa ännu hårdare i yrkeslivet bara för man är tjej. På mitt jobb härskar männen.. och jag. Dock så måste jag hela tiden hålla fast i tronen så ingen annan försöker knuffa ner mig. Och idag när allt annat var upp och ner rann bägaren över. Jag mer eller mindre skrek till mannen i fråga att jag faktiskt nyss satt i mig massa hormoner och inte orkade diskutera som jag utryckte det : några jävla dagisfasoner skvaller från några mesar!! Samtidigt som tårarna skymtades i ögonvrån! Usch och fy! Jag som aldrig visar mig svag eller liten på jobbet känner mig som Maria Montazami skulle sagt: väldigt EXPOSED! Min fina bästa vän kom med falafel-lunch som vi intog på COOPS parkering. Jag som var så arg och ledsen grät och slog i bilinredningen mellan fina S mest torkade snor och tårar. Hon är bra den där S, även fast jag säger det alldeles för sällan numera. Jag får ändra på det..

Så nu börjar tredje och förhoppningsvis sista gången med Pergotime. Blir det inget denna gången hoppas jag verkligen att dom tar tag i oss på RMC. Det sa dom ju sist.. Men det kan ju ändra sig, det fick vi ju bittert lära förra veckan!

Jag är trött på att känna mig maktlös. Jag är ingen maktlös person. Jag är stark, klarar allt och fixar det dessutom med bravur. Så har det alltid varit. Men i detta kan jag inte styra, detta kan jag inte påverka. Någon annan håller mitt öde i sina händer. Och det gillar jag inte alls!! Jag är drottning över mitt öde, jag har bara tillfälligt abdikerat..

Nä usch och fy.. Denna dagen borde spenderas i sängen. Men istället fick man brottats med maktkåta män, Fröken Röd och falafelsås över min fina kjol.. Toppa med lite barnlöshet så har du min dag.

GOD NATT!!!

// arg som ett bi Mrs L


Kommentarer
Postat av: ettvanligtliv

Jag lider också av den där maktlösheten. Är van att allt faller på plats. Jag var alltid så bra på alting... tills nu då.

Hoppas att det är tredje gången gillt nu för er. Håller tummarna stenhårt!

Kramar!

2011-08-15 @ 17:30:59
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Carro

Hummmm det där känner jag igen.. Det är ju faktiskt ok att ha dom där piss-skit-fan och blä dagarna. Huvudsaken är att topparna är fler än dalarna. Det är en jobbig tid som vi ofrivilligt barnlösa går igenom, tänk vilka prövningar som vi går igenom som andra inte ens vet finns... Någonstans djupt inne så måste det väl finnas en mening med allt det här? Det måste vi tro, hur ska vi annars orka! Vi kommer att få barn någon dag och på något sätt, vi vet bara inte när och hur än :-)



Kämpa på!



YOU ROCK GIRL!



Varm kram från mig och tack för kommentaren :-)

2011-08-15 @ 22:37:36
URL: http://carolinatjader.blogg.se/
Postat av: Fröken S

Du är bäst Mrs L, glöm ALDRIG det!

Falafel-lunch 4-ever!

Jag älskar dig

2011-08-16 @ 07:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0