Brev till F..

Älskade underbara, nu kan vi skymta målet.

Jag började denna bloggen med ett brev till dig. Jag skrev om resan vi skulle ut på, om vägen vi var tvungna att vandra. Jag berättade att det skulle bli jobbigt. Att alla vägar är inte lätta att gå. Vår väg har varit krokig och varit kantad av snår. Då och då har det regnat och gjort vägen lerig. Och i lera är det svårt att gå. Men vi har gått hand i hand över backar, i lera och i snår. Vi har aldrig släppt taget om varann. Jag hoppas att du kunnat stötta dig på mig när du varit trött, för jag vet att du burit mig när jag varit svag. Nu är första delmålet klart. I en sekund kan vi andas ut, hämta kraft för något större. Hämta kraft att vara glada.. eller att fortsätta gå. Vilket det än blir vet jag att vi gör det tillsammans. Alla resor har en mening. Även svåra. Jag vet att detta varit svårt för dig även fast du är så stark utåt mot mig. Jag vet att detta inte varit lätt. Det är ok att andas nu.

Jag behöver dig mer än någonsin nu älskade F. Jag behöver dig, jag behöver älska dig, jag behöver känna din lukt och höra dina sanningar. Och bubblan behöver dig, för det är ett privilegium att få ha dig i sitt liv. Du kommer bli en fantastisk far, jag hoppas det är dags nu. Jag hoppas jag kan ge dig det. Jag önskar jag hade din övertygelse. Att Bubblan kommer stanna och få ett namn, växa upp, och bli innerligt älskad av föräldrar som kämpade mer än något för att få älska just dig.

 

Älskade, fantastiska F. Jag lovar dig att försöka tänka ljust istället för mörkret som oftast tar mig när saker är svåra. Jag ska skratta mycket så bubblan trivs. Bubblan ska veta att detta faktiskt är ett kul ställe att vara på. Jag lovar att kämpa tills den dagen då det står gravid eller ett plus på testet. Jag lovar att alltid älska dig hur svår vägen än blir.

 

Men just nu hoppas jag att vi snart är framme. Att vi snart kan få påbörja en ny resa. En resa som tre..

 

//Mrs L  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0