Om en text som saknar rubrik..

Jag har försökt att skriva detta inlägget så många gånger. Men jag vet inte vad jag ska börja. Jag kan skratta och samtidigt gråta över min naivitet över ett syskon.
Jag trodde det skulle gå så lätt. Lilla A kom ju så lätt. Om man någonsin kan kalla IVF lätt. Men kom gjorde hon ju iallafall. Jag känner mig som en tiger. Som på någotsätt alltid är spänn och alltid är redo för kamp.
Villig att strida tills tidens ände. Min familj ger mig energi att fortsätta och en väldigt trogen liten skara vet vad som gäller nu. Jag har blivit mer och mer restriktiv om vem som vet. Vem som delar min kamp. Jag vet nämligen inte hur jag ska inkludera längre. Hur jag ska få någon att förstå hur ont längtan kan göra. Hur hjärtat kan brinna av saknad till någon man inte än mött. Av längtan att ge henne ett syskon som ska följa henne, se upp till henne, bråka med henne, och alltid ställa upp för varann.
Just nu är försöken en stor del av mina vardagar. All tid som inte går till Lilla A eller min älskade make går ut att tänka, och strategiera nya krigsvägar att komma fram till. Jag går en boxningsmatch och är inne på rond 57 känns det som. Precis när man är villig att lägga sig ner och ge upp, finns det någon liten röst som säger: Kämpa, det går tillslut. Kämpa för det som ska bli hennes syster eller bror.Kämpa för det som ska bli ert andra barn. Kämpa för mig. För i en flummig sörja känner jag en närvaro så jäkla stark av någon som vill finnas. Jag hoppas så att den tillslut hittar fram. Vi har varit redo så länge nu. Vi fyller våra dagar med kärlek till lilla A. Vi gör utflykter, vi busar och framför allt så berättar vi för henne 107 gånger om dagen hur otroligt älskad hon är.
Och när hon sover och tystnade sätter in så kommer också saknaden av den som ännu inte finns. Vad det är som dröjer. Vad vi gör för fel..

Jag längtar så. Har det undgått någon tro?

Kommentarer
Postat av: kajsa.

<3 jag beundrar din styrka! Och ni kommer absolut lyckas.. Snart.. Snart!

2014-05-06 @ 12:48:42
URL: http://www.labbstorken.wordpress.com
Postat av: emma

Jag är så nyfiken på din plan för närmaste tiden. Förstår att du inte orkar dela med halva världen dock. Det sliter i en... Jag tänker ofta på dig, och håller tummarna. ❤

2014-05-06 @ 14:35:20
URL: http://www.syskonjakt.wordpress.com
Postat av: Evl

Jag känner så, så himla himla starkt att vi båda kommer att lyckas snart. Det måste vi, det ska vi! Du är en fighter och tillslut går det.
Puss och kram <3!!

2014-05-06 @ 20:13:47
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Mamma till Andrea💗

Jag hoppas SÅ för eran skull , ingen är mer värd ett litet mirakel till än er just nu . Ni är så himla fina föräldrar till lilla A , jag förstår hur ditt mamma hjärta suktar efter ett litet syskon❤️

Du verkar vara en riktig fighter , jag vet att du snart kommer lyckas .

Stor kram ❤️

2014-05-06 @ 22:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0