Idag är ingen vanlig dag, i dag är F´s födelsedag.. Hurra, hurra,hurra..

Idag fyller han är! Mannen med stort H. Mannen som jag älskar till jupiter och tillbaka, femton varv runt jorden och rakt ut i universum igen. Mitt allt, min självfrände och bästa vän. Pappa till bubblan och min älskade make.

29 år blir han. När vi började träffas så sa han ganska så snabbt att hans dröm var att innan han fyllt 30 år ha en Aston Martin med bakåtvänd barnstol i framsätet.

Att vi på något sätt skulle bli vrålrika och kunna köpa en bil i miljonklassen inom ett år är väl föga troligt, men jag hoppas att den där bakåtvända barnstolen funkar lika bra i en Audi. Huvudsaken är ju att bubblan sitter i den och att han får vara pappa.

Jag och bubblan sjöng för mor och fosterland och det delades ut paket till höger och vänster.

 

Ikväll så kommer släkten. Vi ska ha tapas-kväll.

 

Menyn lyder:

Seranolindad sparris som ska doppas i aioli

Vittvinskokta musslor med chili

Chili-Lime marinerade scampi

Små västerbotternpajer med löjrom

Haricots vert med pinjenötter

Friterad potatis

Empanadillas med chorizo

Chorizo I rödvin

inlagda oliver och machego

 

till efterrätt:

Pannacotta med mangosås.

 

Jag hoppas bara att jag mår någorlunda ok. Jag fixar just nu inte matlukt och har inte gått i i vårt kök på dagar. Får se hur det går med den menyn. Illamåendet har börjat komma så smått. Inte så jag kräker, men jag hulkar för minsta lilla. I går trodde jag till och med att jag blivit magsjuk, men jag gissar att kräkningarna inte stannat vid hulkningar då?

 

Så trevlig helg finingar!!

 

//Mrs L


Kommentarer
Postat av: ettvanligtliv

Låter som en underbar kväll. Vilken tur han har F som har både fina bubblan och fina Mrs L vid sin sida <3



Hälsa stort Grattis till F från mig och E.

Kramar i massor <3!

2012-01-13 @ 12:38:08
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: FInurlan

Åh ett stort grattis till maken din och hoppas ni får en underbar kväll!

Kram F

2012-01-13 @ 14:51:55
URL: http://mittplus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0