Nerverna sitter utanpå kläderna..

Kl 09,50 ringde jag åter labbet på RMC. Med lika darrande röst frågade jag hur mina små mådde.

Ett litet embryo hade slutat utvecklas men 8 starka fanns kvar. Hon ville inte sätta in det i morgon heller utan vill odla vidare dom till blastocyster. Det är jag jätte glad för samtidigt som jag är väldigt nervös. Det är ju alltid en risk att odla vidare men resultatet kan ju även bli så mycket bättre. Jag har läst att får man tillbaka en perfekt blastocyst är chansen till graviditet 50%. Jag vet inte om det stämmer och den pessimistiska sidan i mig säger i alla fall att det är halva chansen att misslyckas. Jag vill tänka tvärt om. Jag måste tänka tvärt om. Det är halva chansen att lyckas!!

Jag frågade och försäkrade mig minst 5 gånger att detta var vad hon trodde var bäst, att hon trodde att våra embryon hade en bra chans att bli blastisar. Hon sa gång på gång att dom var jätte fina och hade all chans till det. Sen kan man ju inte lova något och det är nog det jag har problem med. Jag vill ha löftet.

Det märkliga är att jag verkligen känner att det är mina barn som ligger i värmeskåpet på RMC.

Den längtan jag känner har jag aldrig tidigare känt. Jag kan knappt koncentrera mig, tankarna vandrar dit hela tiden.

Nu måste jag vara ett nervvrak i ytterligare, faktiskt exakt 72 timmar. 3 hela dygn. För mig just nu är det en evighet.

Det sista jag sa till embryologen var att hon skulle gå och hälsa mina små att mamma saknar dom och längtar efter dom massor. Hon lovade även att sjunga en trudelutt.

 

Håll tummarna för mina små. Själv håller jag mina så dom snart är blå.

 

//Mrs L


Kommentarer
Postat av: Orättvisan.

Fantastiskt! Vilket fint resultat! Helt otroligt! Håller tummarna på minst fem fina blastocyster till frysen och ett till dig! Många kramar!

2011-11-30 @ 12:36:13
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: ettvanligtliv

Åh det är ju jättebra att de odlar till blastisar! Tänk vilken otrolig graviditetschans det är att få 50% ändå! Det är ju ca 30 för ett tvådagars.



Förstår att du är ett nervvrak och tyvärr blir det inte bättre. Men det är samtidigt en otroligt fantastisk period. Jag kände samma sak för våra embryon. Mådde dåligt av att åka ifrån Falun och lämna kvar dom där. Förhoppningsvis får ni några blastisar så att de kan frysa in resterande och då har ni kanske några syskon i frysen sen. Tänk vilken grej!!



Håller tummarna för fina blastisar. Tänk, snart ruvar du!

Kramar <3<3!

2011-11-30 @ 13:15:24
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0