Gynning och skötväskor..

Hoppas ni alla haft en fin påsk.

Vi har haft full rulle med massa skoj.

Bio, konstrunda på Österlen, påsklunch, påskmiddagar och lite babyshopping.

Så kan man väl sammanfatta min påsk. Höjdpunkten var nog konstrundan och Gynnings utställning på Ystads saltsjöbad. Riktigt bra men oj vad dyra tavlorna är.  mellan 50-90 lax får man punga upp för en Gynning. Litografierna gick för 3900.-, mycket mer överkomligt men kön var så lång att jag orkade inte ställa mig i den. Får köpa över nätet istället.

Vi har även handlat massa kläder till lilla Bubblan. Varje gång jag handlar bebissaker får jag en liten klump i magen.  Jag är ju fortfarande så rädd att något ska hända.

I helgen har jag även känt Bubblan mycket mer. Även F har fått sig ett par rejäla sparkar när han lutat örat mot magen. Mysigt, det känns så mycket mer verkligt då. Helst hade jag velat att den skulle sparka hela tiden, men det förstår jag ju att den inte kan.

 

I dag är jag i vecka 20+5 och jag kan knappt fatt att halva tiden har gått. Börjar få lite smått panik då det fortfarande är så mycket som ska göras. Handla säng, vagga, vagn, skötväska, tapetsera om Bubblans rum och göra garderob av linneskåpet. Jag tycker fortfarande det är för tidigt samtidigt som jag inte vill stå och stressa när det väl är dax.

Tur är iallafall att vi vet precis vad vi ska köpa så det behöver vi inte fundera över iallafall.

 

Har ni några tips på snygga skötväskor förresten? Jag tycker dom som finns på marknaden är så jäkla fula. Funderar på att köpa en lite större väska som matchar vagnen och köra på den. Men sen hör man ju hela tiden hur praktiska skötväskor är och att det är så bra att ha en riktig. Är det det?


 
Bild lånad från Gynning.net


//Mrs L


Kommentarer
Postat av: villsågärnablimamma

Jag gillar Teutonias skötväskor...

2012-04-10 @ 19:15:05
URL: http://langtaneftervartbarn.blogspot.se/
Postat av: ettvanligtliv

Oh herregud är du redan halvvägs! Vad fort tiden går <3. Jag var inne på att köpa en skötväska från ebay, eftersom det finns roligare och finare väskor i ex USA, men det slutade faktiskt med att jag köpte en jättebillig och neutralt svart på Stadium av alla ställen. De har en cykelväska som har samma form och storlek som en skötväska för bara 99:-



Hoppas du hittar någon du gillar. Var länge inne på Wallaboo, de är jättefina!



Vad mysigt att Bubblan sparkar mer och mer <3 fina bubblan.

Kramar!

2012-04-12 @ 16:36:08
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: BM

Tips på att köpa en "vanlig" väska du vill ha och sätta en sån här inneväska i =))



http://www.tradera.com/praktisk-insats-till-skotvaska-auktion_161113_154728912



Går säkert att köpa på andra ställen än på Tradera.

2012-04-25 @ 18:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0