Kanske lite ljus trots allt..

Efter en relativt otroligt ”pissig” vecka med märkliga besked och hjärnspöken mår jag idag kanske bra igen.

Jag var på inskrivning på Cura kliniken och träffade Dr B. Med mig hade jag min journal och var förberedd till tänderna. Här skulle det krigas för min rätt att bli med barn.

Jag kom dit och ett fnittrigt par satt i väntrummet, dom skulle på sitt första ultraljud och kom senare ut med ett foto på deras nygjorda mirakel. Jag ville spy där och då. Efter måndagens akutmöte med den kvinnliga unga gynekologen var mina förhoppningar som bortblåsta och dessutom var humöret inte alls på topp. I 35 minuter utöver avsatt tid satt jag och väntade på att dom skulle kalla in mig.

Och så ropade dom plötsligt mitt namn och en äldre man möter mig i dörren. Jag fick beröm för jag hade med mig min journal för förra stället och jag förklarade mitt ärende med tårarna i ögonvrån. Han tyckre det var ytters märkligt att RMC ville att jag knaprade Pergo i några månader till. Han sa då dom lugnande orden. Löser det sig inte själv denna månad kommer du hit med din man så tar vi nya prover och remissen skickas härifrån. Ok.. ett problem avklarat. Mina cellförändringar som såg så konstiga ut då? Jag gick in i undersökningsrummet och Dr B började kolla runt. Han var tyst länge och tittade mycket noggrant. Sen san han: så då kan du klä på dig och komma in på mitt kontor sen. Hjälp tänkte jag. Inget såg konstigt ut!! Inget alls. Allt var normalt, inget var rött eller irriterat, ingen svamp.. inget!! Jag skulle inte oroa mig tyckte han. Där och då blev livet lite bättre. För idag har jag bestämt att livet är bra. Annledningar?

 

Jag är gift med universums underbaraste man. Han har allt man bara drömmer om och tar mig till himlen och tillbaka varje dag. När jag hör hans nycklar vridas om i låset slår mitt hjärta dubbla slag. Hans glittrande ögon är mitt livselixir.

 

Jag har vänner att dö för. Och mer fantastiskt skulle faktiskt dom göra det för mig, varje dag. Fröken S kämpar även fast det nog är ganska svårt för henne. Hon har ju sitt och hur kul är det med en infertil, ledsen bästis varje dag?

 

Jag har en fantastisk familj. Som bryr sig och älskar vad som än händer. En familj som blev så mycket större för ett år sen när vi gifte oss. Och ni vet vad man säger : the bigger the better!!

 

Ett jobb som får mig att utvecklas. Chefer som tror stenhårt på mig och mina ambitioner.

 

Det är snart höst på riktigt. Min bästa årstid.

 

Idag är helt enkelt en ganska bra dag!!

 

//Mrs L


Kommentarer
Postat av: villsågärnablimamma

Att läsa din blogg är som att läsa min egna tankar.

Vad har ni för diagnos..?

2011-08-31 @ 19:31:30
Postat av: Mrs L

Hej!! Va kul med en ny läsare!! Vi har manlig faktor samt att jag har svårt att få naturliga ägglossningar. Det är trist men jag är fast besluten att gå igenom eld om det är det som krävs. För bebis ska det bli! Du då? Har du någon blogg? Stor kram

2011-08-31 @ 19:40:31
Postat av: villsågärnablimamma

:)



Okej, låter som samma som jag, typ. Jag har PCO-s, normala hormoner, men ingen ägglossning - blä!!



Jag bloggar på familjeliv under villsågärnablimamma-aliset. :)



Håller tummarna för oss!!

2011-08-31 @ 21:16:31
Postat av: Mrs L

Ok :) ser att du finns i Skåne. Jag vill få ihop en bliggträff med ivf tjejer, skulle du vara intresserad av det? Vad i Skåne finns du?

2011-08-31 @ 21:43:44
Postat av: villsågärnabllimamma

Hej igen!



Det låter som ett kul initiativ! Nu är jag ju inte i IVF-fasen än, och hoppas ju såklart att jag slipper, men djävla-ägglossning-som-inte-funkar-träsket är jag ju i...



Jag bor i Lund. Själv?



MVH

/villsågärnablimamma

2011-09-01 @ 13:48:03
Postat av: Mrs L

djävla-ägglossning-som-inte-funkar-träsket är precis vad det är. Vi hoppas också slippa IVF men har ändå ställt in oss på det. Bättre att ställa in sig på någon och sen bli glad om det löser sig själv. Jag bor i Malmö, men jag har gått i skolan i Lund. Jag är också 28 år. Vem vet vi kanske har gått om varann på stan någon gång. Rolig tanke.



Kram

2011-09-01 @ 14:16:47
Postat av: villsågärnabllimamma

Jo, vi har också ställt in oss på det, eg... Och på adoption.. Ska ställa oss i adoptionskö inom kort. Så vi är beredda...



Jag är uppvuxen i Malmö, men pluggat och jobbar nu i Lund, så bor i Lund nu.



Hör av dig (på familjeliv) om du får ihop till den där träffen!!

2011-09-01 @ 18:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0