När blir allt bra igen?..

Förra veckan var jobbig. Jag var väldigt nere utan att riktigt veta varför.

Vi hade konferens och jag hade laddat stenhårt inför försvarstalet till mina säljare. Det gick bra och dom förstod min mening och insåg vikten av deras förarbete. Bra, jag orkar inte ha det hängande över mig också.

 

Jag har inte fått ägglossning än. Också väldigt frustrerande. Är på CD 18 nu och inte ens ett litet spökstreck på ägglossningsstickan. Enormt trist och tärande. Första gången kom den CD 19 och förra gången kom den CD 16. Nu lär den ju komma mycket senare om den ens tänker behaga komma. Känner enormt obehag och nästan en svidande känsla i de nedre regionerna, så jag har ringt kvinnokliniken för en akuttid idag. Är ganska säker på att det måste vara ett allmänna kriterier att man måste vara sur och bitter för att få jobb som tidsbokare där. Har på riktigt aldrig ringt dit och fått en trevlig tjej på andra sidan luren. Blää för er dumma tidsbokare.

 

Träffade även min gravida vän i onsdags på ett event. Hon hade fått mage och jag kunde knappt titta på henne. Jag måste lära mig att bli glad för andras skull gällande graviditeter. Karma is the shit och i den bemärkelsen måste jag lära mig bli glad för andra. Igår fick vi reda på att mina svärföräldras bästa vänner skulle bli morföräldrar. Deras dotter gifte sig en månad senare än jag och F och nu är dom i väntans tider. Jobbigt och jag blev direkt illamående.

Jag känner riktigt hur giftigt bitter jag är just nu. Måste komma ut ur detta snart. Inte ens Fröken S kan få mig på andra tankar.. Och då, då har det gått jäkligt långt!!

//Mrs L 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jobbigt när ägglossningen jäklas. Även fast man vet att den kommer så hinner man bli sjukt stressad. Hoppas att den kommer omgående!



Känner så väl igen den där bitterheten, att man bara vill kräkas på andra gravida osv. Känner också igen tankarna om karma... men man måste tillåta sig att må lite dåligt ibland annars exploderar man tillslut.



Kramar!

2011-08-29 @ 21:52:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0