VA FAN....

Ja, och så kom den där förbannade hopplösheten och ilskan!!
Har haft ont i magen och kännt mig illamående sen jag hade ägglossning för 9 dagar sen. Idag kom det även lite rosa efter toalettbesöket på pappret.
Efter som min fantastiska gynekolog har gått i pension så ringde jag RMC för att rådfråga. Då fick jag veta att vår "fantastiska" Dr K hade skrivit i vår journal att vi skulle försöka bli gravida med Pergotime i några månader SEN skulle han möjligtvis skicka iväg oss till IVF.. Möjligtvis?!?! Vill han att jag ska gå in i väggen här och nu?!  För det första så har vi provat Pergotime i 2 månader. Det har ju uppenbarligen inte hjälpt även fast jag vet med bestämdhet att vi prickat in ägglossningen!! Och sen så sa han när vi har där att vi skulle få hjälp med IVF, han skulle skicka in remissen efter deras sommaruppehåll. Varför har han ändrat sig nu?! Jag är arg. Frustrerad. Ledsen. Tom. fan fan fan.. Nu blir ju denna jävla resan ännu längre. Jag vill ju bara komma fram så jag kan se målet.

Sjuksystern på andra sidan luren var väldigt fin så henne kände jag inte för att ta ut min frustration på. Hon sa att hon trodde att det var mensen som var på ingående. Jaha.. Kul.

Men varför känner jag mig så märklig då. Jag mår aldrig illa när jag ska ha mens, har typ aldrig mensvärk och inte ens någon ordentlig mens..

Nä jag är arg. Och mest av allt vill jag ha en ny gynokolog som förstår. När föresten mest av allt vill jag vara normal och få barn på naturlig väg!!

// Mrs L

Kommentarer
Postat av: ettvanligtliv

Åh vad jobbigt. Har remissen blivit skickad nu då iaf? Hoppas det!



Lite konstigt att sjuksystern sa att mensen är på väg. Vissa får en liten blödning när ägget fäster, runt tiden du är på nu, och många upplever pms-symtpom innan de plussar. Hon kan ju inte alls vara säker på att det är mens på väg.



Hoppas att det lyckades denna gången!

Kramar!

2011-08-10 @ 15:28:36
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Lina

Hamnade på din blogg av en slump och har inte hunnit läsa så mkt än men är det så att du gå på rmc malmö och dr M.K har skrivit att ni ska käka pergo först? Detta gjorde hon nämligen till mig med fast vi bestämde att vi skulle börja ivf till hösten då vi började så hade hon ändrat det till att jag skulle käka pergo först bara sådär utan att fråga eller något. Jag blev vansinnig eftersom vi redan vänta i evigeheter och då fick vi börja ivf men det var en hel del strul och jag gillade inte alls M.K som alltid var så superstressad.

2011-08-10 @ 15:51:16
Postat av: Mrs L

Ett vanligt liv: Nä dom har inte skicat remissen! arg. Han vill ju att jag ska pinas igenom 3 månaders pregotime innan man MÖJLIGTVIS skickar den. Är såå knäckt!! Snart jag jag som du och köpe några försök för i denna takten blir ju inga barn gjorda :-)



Lina: Som jag letat efter någon som haft erfarenhet av RMC Malmö. Har du en blogg? Vi går inte till Dr M.K utan till Dr K.O.

Det som gör mig riktigt arg är att i måndags sa dom att remissen skulle skickas och idag är det tydligen ändrat. Hur har det gått för dig? Är ni "klara"? Jag har så många frågor. Har du någon mailadress som jag möjligtvis kunde få maila några frågor till?



Stor kram till er båda!

2011-08-10 @ 16:14:47
URL: http://inteutanf.blogg.se/
Postat av: Lina

Nu när jag läser lite mera på din blogg så ser jag att jag missuppfattade det hela. Det var läkaren som remitterade dig till rmc som ville du skulle äta pergo inte en av läkarna på rmc. Men det var en läkare där som ändrade min ivfstart till pergo. Det stämmer att vi gått där och gjort 7 behandlingar varav 5 lett till återinsättningar, gravid 2 gånger men missfall på det, nu väntar jag på att fortsätta på Cura istället. Du får gärna kika in på min blogg.kram

2011-08-10 @ 19:43:00
URL: http://ensmulahopp.blogspot.com
Postat av: Mrs L

Lina: tack för din bloggadress, ska läsa:) det stämmer att min tidigare gynekolog ordinerat pergo. Detta beslut revs upp av läkaren på RMC. Dock har han tydligen ändrat sig igen för istället för att skicka iväg remissen så vill han att jag äter 3 månader till med Pergo. Får jag fråga vad ni har för diagnos?

2011-08-10 @ 19:49:06
Postat av: Lina

Svar: Jag vet inte hur länge du har ätit pergo men ofta så vill de att man ska äta det först för många blir tydligen gravida av det. Vi har ingen diagnos alls, oförklarligt barnlösa. Alla mina värden och mannens är tipptopp så varför det inte funkar kan man ju undra men de kan inte se allt som äggkvaliten inuti äggen osv.

2011-08-11 @ 16:03:09
URL: http://ensmulahopp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0