Jag är en missbrukare.. Ruvardag 3

Hej! Jag heter L och jag är en missbrukare! Ni: --> Heeeeej L!!

Jag googlar alla symptom eller snarare icke symptom heeela tiden. Jag läser IVF bloggar och letar upp deras ruvdag 3. Jag jämför. Hur bra är det egentligen? Inte alls förmodligen då ingen är sig lik. Det finns ingen logik mellan andras ruvdagar. Jag missbrukar dom ändå. Jag läser om och om igen för att försöka hitta den där röda tråden.

I natt vaknade jag igen av en ofantlig smärta i livmodern. Samma kallsvettighet kom och den ända ställningen jag kunde existera på var på alla fyra. Det är verkligen så jävla smickrande. Smärtan kommer från livmodern, känns som mensvärk x 8 blandat med magknip, behöver-gå-på-toa-ont och som strålar ut mot ryggen. Och jag var övertygad om att blodet skulle börja forsa vilken sekund som helst. Efter 15-20 minuter är det över och inte en känsla lämnas kvar. Inte ens mensvärk eller ömma bröst. Borde jag inte ens ha ömma tuttar från Crinonen? Någon liten symptom kan jag väl få?

Så jag vet att bubblan lever och kanske till och med trivs. Är det verkligen för mycket begärt efter allt man gått igenom?

 

Jag börjar bli rädd för hur jag kommer reagera nästa vecka om det är negativt. Jag tror jag kommer gå under. Jag tror jag kommer svämma över av sorg. Och det vill inte jag. Jag vill så gärna vara gravid och veta att vi ska bli föräldrar.

Jag vet inte riktigt vad min magkänsla säger. Ena sekunden är jag förvånansvärt positiv, nästa så sitter jag i det berömda hålet med armarna uppåt och väntar på att någon ska dra upp mig.

 

Kanske skulle Guantanamo börja införa att fångarna ska gå igenom IVF. För någon värre tortyr kan knappast finnas..

 

//Mrs L


Kommentarer
Postat av: K

På min förra ruvardag 3 fick jag en brännande känsla i livmodern som höll i sig i någon sekund. Jag VET att det inte betyder något men får jag inte det imorgon kommer jag gå under. Och det är så himla löjligt. När har du testdag?

2011-12-06 @ 10:35:33
URL: http://ivantanpadej.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Jag hade inga ömma tuttar alls när jag tog crinonen

2011-12-06 @ 15:23:00
URL: http://vivantarettmirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0