Oro i lyckan..

Jag har inte hadt någon lust att blogga på ett tag. Efter en incident förra veckan vet jag inte hur jag ska förhålla mig till bloggandet. Men nu kör vi igen..

Jag älskar att vara gravid samtidigt som jag aldrig i hela mitt liv har varit så rädd som nu. Olyckan har ersatts med rädsla. Rädsla att förlora något jag längtat efter så länge. Jag har en fruktansvärd molvärk i magen som kommer och går. Utöver det har jag knappt några symtom alls på att Bubblan har bosatt sig i min mage. Jag är livrädd att molvärken är ett texen på något dåligt.
Jag trodde verkligen att så länge jag blev gravid så skulle allt bli bra.. Och jag är tacksam och glad. Missförstå mig rätt. Jag är så enormt tacksam. Men jag är förlamande rädd att förlora något jag redan älskar.

//Mrs L

Kommentarer
Postat av: Bortom längtan

I know the feeling... Har ni fått tid för ultraljud än? Kram!

2011-12-21 @ 14:37:59
URL: http://bortomlangtan.blogspot.com
Postat av: villsågärnablimamma

Hej!



Japp, känner igen känslan... Först nu efter RUL och när jag nu känner bebben där inne varje dag som jag börjat lugna ner mig lite...



Jag hade iaf inga symtom överhuvudtaget jag heller, förutom molvärk - d v s precis som dig! Och allt är bra för min del hittills iaf! Din bebbe mår säkert finfint :)



Kram!

Postat av: Heléne

Jag var också oro över molvärken (kunde inte tänka mig att "mensvärk" var något annat än ett dåligt tecken) så jag frågade alla fyra läkare jag träffade förra veckan, haha. De försäkrade mig allihop om att molvärk tidigt i graviditeten är helt normalt och handlar om att livmodern, som normalt sett är liten och hård, mjukas upp (och växer). Som jag förstår det är molvärk "bra".

2011-12-21 @ 18:48:15
URL: http://helenetroedsson.wordpress.com
Postat av: Anonym

2011-12-21 @ 23:08:54
Postat av: ettvanligtliv

Jag tror alla som äntligen lyckas känner så. inklusive mig själv. Man får dåligt samvete för att man inte bara kan vara sprudlande glad men det är ju inte så konsigt att man är rädd!



Molvärk är ju ett starkt symptom. Det hade jag jättemycket av. Enligt min gynekolog behöver man inte känna av något speciellt. Du ska inte vara rädd. Det kommer att gå så bra! OCH... det är ok att vara rädd. Man är ju lycklig också samtidigt.



Kramar <3!

2011-12-22 @ 09:23:23
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Pernilla

Hej!!

Läser din blogg dagligen och tycker den är så bra. Skrivet direkt från hjärtat.

Är i samma "sits" som er men dock i ett väldigt tidigt stadium av denna "resa"!

SOm det ser ut nu kommer även vi att bli remitterade till RMC i malmö, därav är det ännu mer intressant att läsa din blogg.

Hoppas att du snart börjar blogga lite mer igen :)

GOD JUL!!

2011-12-22 @ 13:57:18
URL: http://varvagtillettbarn.blogspot.com/
Postat av: pappa

Hej min älskade dotter. som du ser av dina trogna

bloggare,som är eller har varit i samma situation som du nu är,så är det normalt med lite ont i magen.

Man kan inte få svar på allting omgående. Att vänta

har aldrig varit din styrka. Svar omgående annars är

det något som är fel. Nu är du gravid och gläds åt

detta. Tänk så här, jag är gravid, jag skall bli

mamma, jag och F skall bli föräldrar. detta är positivt. Vad som ligger bakom horisonten kan ingen

se, varför oroa sig för detta? Om du nu söker råd och uppmuntran via din blogg och du får detta, ta då detta till dig. Andas, så att du och F kan ha det mysigt, andas så att du och F kan njuta av ett havandeskap, andas för att babiesen skall få lugn och ro. Allt kommer att gå bra, älskade dotter.

snart är det julafton och då kommer tomten.

älskar dig

2011-12-22 @ 15:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0