Snälla älskade, stanna hos oss..

Nu har jag ruvat i 1,5 dag. ingeting egentligen. Tänkte berätta om hur gårdagen såg ut. Vi hade tid kl 11.00 och man skulle komma dit med "full blåsa". Jag hinkar i mig typ 3 liter vatten om dagen minst i vanliga fall gjorde inget undantag. Började morgonen men ett stort glas vatten och sen gick jag iväg till akupungtören. Efter en timme med nålar var jag klar. 1.5 liter loka i bilen till RMC och nu var jag så kissnödig att det kändes upp i magen. Det hjälpte inte att dom var 30 minuter försenade. Jag höll på att spricka.. Så var det min tur. Byta om till den sexiga vita skjortan och blå tossor på fötterna. In i gynstolen och på en skärm såg jag vårt fina lilla blastocyst!! Jag älskade den från första stund. Och så kom katetern fram och den lilla skulle på plats. det tog inte mer än 5 minuter med allt. Dom kollade att inte embryot satt fast i katetern men den satt inne i mig. Nu var jag kissnödig. jag frågade 15 gånger om bubblan kunde ramla ut om jag kissade men det fanns tydligen ingen chans. Gårdagen gick bra och jag var lugn och harmonisk, försökte skratta massa för att få bubblan att trivas. Idag har jag sovit på soffan mycket. Jag är offantligt trött av någon anledning. Vaknade med en fruktansvärd smärta i livmodertrakten. Kändes som 100 knivar stack mig i magen. Jag gick in och försökte gå på toaletten men det blev inte bättre av det heller. Efter sa 10 minuter var det borta. Jag vet att det är för tidigt med symptom, men jag kan inte hjälpa att bli rädd för vad som orsakade smärtan. Hoppas bubblan trivs och vill stanna hos oss. Dom andra blastoocysterna skulle dom ha koll på en extra dag för att se om dom gick att frysa, dock delade dom sig lite saktare än det perfekta vi fick tillbaka så jag har faktiskt inga större förhoppningar om att det ska fyllas någon frys. Doktorn slutade vårt samtal med att säga: med er inställning och en fin blastcyst blir jag förvånad om det inte blir en graviditet. Jag hoppas innerligt att han har rätt.. Föresten: har jag nämnt hur bra jag tycker RMC Malmö är? Jag och F kom med två stora chokladkartonger och brev för att visa vår uppsakattning för allt dom gjort hitills. och det är som F sa, hur mycket jag än tycker dom dessa människor så hoppas jag att vi aldrig träffar dom igen. Jag håller med. Jag ser gärna dom på stan, men jag hoppas alldeles för mycket på att detta ska gå hela vägen än att få träffa den fina personalen igen. Nu ska jag ruva. Jag ska göra allt i min makt för lilla bubblan ska stanna. //Mrs L

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hejsan människorna på rmc e helt underbara det håller jag med om.När jag födde vår dotter gick vi dit med en chokladkartong o visade upp vårt lilla liv.Det ska vi även göra på hennes 1års dag o visa vår uppskattning ytterliggare en gång.Jag hoppas verkligen att det stannar hos er nu.Jag känner så mycket igen mig i allt du skrivit med sprutor äggplockning o allt..Lycka till

2011-12-05 @ 09:07:39
URL: http://vivantarettmirakel.blogg.se/
Postat av: Heléne

Jag håller med om att de är fantastiska på RMC i Malmö. Doktorn jag hade på både mitt sista VUL, äggplocket och ET var så otroligt glad och vänlig att jag kände mig fullkomligt trygg hela tiden. Det skadar ju inte heller att de kommer med sådana där uppmuntrande uttalanden om attityder och hur mycket de tror på att det kommer att lyckas.



(För övrigt var de rätt rejält försenade även vid mitt äggplock. Det var ... mindre trevligt, haha.)

2011-12-05 @ 19:56:37
URL: http://helenetroedsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0