Ironin är slående...

När jag slutade med mina P-Piller och skulle börja producera barn kom inte min mens.
Det gick månad efter månad men ingen mens i sikte. Jag bad till högre makter att den skulle komma igång.
Min gynekolog sa att 14 års hormon knaprande kunde sätta sina spår och att jag skulle låta kroppen vila en stund.
Mensen kom inte trots "vilande". Primolut-Nor satte igång den och jag trodde allt vad frid och fröjd. Det är 9 månader sen nu..

Efter det kom den lite som den ville. Brun, klumpig och äcklig.. Och jag bad åter igen till högre makter om en riktig mens. Röd och flytande och gärna med lite mensvärk..

Sen konstaterade man våra problem och jag åt åter Primolut. En normal mens kom.. Och jag var nöjd i en sekund eller två.

Sen kom pergotime och jag bad återigen till högre makter, denna gång att mensen inte skulle komma..

Tydligen vad det den som kom igår, För idag har jag mensvärk och rött flytande blod. Precis som jag önskat förr.

Nu ville jag ju något annat och min önskan var ju annorlunda nu. Men åt andra sidan kan jag förstå om mina högre makten blivit lite förvirrade av alla märkliga önskningar.

Det tar sig nog till nästa gång.. Nästa månad kommer nog inte mensen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0