Brev till F

Ibland blir inte livet som man tänkt sig. Ibland glömmer man att livet inte alltid är spikrakt.

Men vem vill egentligen ha ett spikrakt liv? Vem vill vara så grå och tråkig? Vem vill alltid leva efter normen?

Just nu är ditt och mitt gemensamma liv som en trög och lång uppförsbacke. Men älskade vad gör man i uppförsbackar? Lägger sig ner och rullar tillbaka? Sätter sig ner och vägrar gå upp för man är för trött i benen? Då hade ju hela världen stått still… Nä man fortsätter gå, trots att man är andfådd och benen blöder. För fortsätter man inte så händer det inget. Ibland ser man vad som anas när man väl kommit upp till toppen. Det jag ser där är en familj tillsammans med dig. EN familj där barnen klagar att dom inte vill äta pasta vongole utan korv med mos- Varje dag! Ett liv där våra fina kottar möter pappa i dörren varje dag när han kommer från Köpenhamn, där fredagar spenderas framför Let´s dance och lördagmornar när mamma och barnen smyger upp för att se disneydax och låter pappa sova. Jag vill inte bara ha barn.. Jag vill ha barn med dig. Utan dig spelar det liksom ingen roll. Du är grunden i min familj och utan dig rasar allt. Du är den tegelsten som håller uppe min dröm och mitt liv. Jag vet att om vi bara fortsätter gå en liten stund till kommer vi komma upp för backen.. Jag kan lova dig att det är den jobbigaste biten av backen kvar nu. Vi kommer vilja lägga oss ner och ge upp, det kommer göra ont i själ och kropp.. Men när vi väl är framme älskade F så kommer inget spela någon roll längre. Då står vi där med vår familj och resan vi nyss gjort verkar väldigt spikrak trots allt..

 

Jag hoppas att du kan finna ro och frid i ditt sinne. Livet är inte så dåligt som du känner. Vissa resor är bara svårare än dom andra. Men det blir bättre och andra resor kommer överskina denna..

 

Jag älskar dig! Föralltid! Rent och enkelt! Du är mannen i mitt liv och utan dig finns inte jag. Du är min bästa vän och min älskade. Du är allt i mitt liv och du äger mitt hjärta.

 

Glöm inte att det är du och jag mot världen och att kärleken övervinner allt.. Det har du lovat, och man håller det man lovar. J

 

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0