Akvariehuvud och hopp..

F har varit på galej i Stockholm och som alltid har då natten varit en pina. Usch.. känns som mitt huvud är inuti ett akvarium idag. Tur att det är fredag!

Ikväll unnar jag mig MINST 2 glas vin på After Work med en kär vän. I morgon ska jag passa fasters egen älskling Lilla B. Jag har tydligen lovat att vi ska mata ankor och köpa lördagsgodis. Så det får det bli helt enkelt.

 

Igår hände en rolig grej. En kille från ett rekryteringsbolag ringde och ville ”headhunta” mig till ett konkurerande företag. Enormt lockande. Men vad skulle jag säga: Hej, Jag är 28 år, har enorm barnlängtan och jag och min man ska strax börja med vår första IVF. I och med IVF:en så kommer jag behöva vara ledig då och då. Förhoppningsvis kommer vi bli gravida inom en snar framtid och då måste jag vara mammaledig. Vill ni fortfarande ha mig? Enormt smickrande men som jag ser det inte genomförbart just nu. Och jag vill tusen gånger hellre satsa på min kamp till att bli mamma än att styrka min karriär. För 3-4 år sen trodde jag aldrig att jag skulle säga så. Men jag känner nu att det viktigaste är min blivande familj. Allt annat får vänta.

 

Igår såg jag och Fröken S på Drömmen om ett barn! Vilken underbart program! Detta programmet gav mig hopp. Det var jobbigt att se för deras känslor är ju lika som mina. Deras ångest är samma som min och kampen är likadan som den vi går igenom. Men vilket hoppfullt program! Jag hoppas verkligen samhället ser hur det är. Vilken smärta det är att bära och mest av allt vilken enorm kämparglöd människor har när det verkligen gäller. I min värld finns det inte att misslyckas om jag så ska kämpa tills världens ände. Misslyckande är ett ord som inte göres besvär i mitt liv.

 

Trevlig helg!

 

//Mrs L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0