Vågar man tro på en ljusning?

Idag är en bra dag! Idag är en hoppfull dag.

Ringde RMC som så många gånger förr, vill egentligen ingenting utan frågar mest saker som jag vet för att få veta om något förändrats i kön. Idag frågade jag om man inte skulle få en kallelse när man hamnat i kön. Jag vet mycket väl att kallelsen får man 3-4 veckor innan man ska på patientskola.

Jag frågade självklart med glad röst : och är det fortfarande 4 månaders väntetid? Damen i luren sa att det började ljusna så det nu låg på tre och om vi hade tur kanske till och med två. Jippie!! Jippie! Jippie! Hoppas hon har rätt nu också. Jag är så taggad att få komma igång.

 

Såg barn till varje pris? Igår. Jag måste vara ärlig och säga att jag vet inte riktigt vad jag tycker om det programmet. Tycker det är djupt provocerande. Damen som redan hade 3 barn och hade skaffat ytterligare 3 på ”äldre” dagar med hjälp från en klinik i Riga. Jag vet inte varför jag tycker det är fel. Kanske för hon redan hade barn. Jag vet inte.. Det är tankar som kommer och jag kan inte riktigt avskilja om det är avundsjuka, bitterhet eller något helt annat. Hade jag haft 3 barn så hade jag varit så tacksam, så enormt nöjd. Kanske är det dom känslorna som spökar att jag inte riktigt vet vad som driver denna kvinnan. Kanske är det exakt samma känslor som just driver mig att göra allt för att få våra barn. Jag vet inte, men jag tror verkligen att programmet på Tv3 kommer vara så mycket bättre. Jag hoppas ialla fall det.

 

I kväll blir det core och indoor walking. Har jag otur i morgon har jag till och med träningsvärk i fingrarna. Så då vet ni varför jag inte skriver..

 

Happy tisdag!!

 

//Mrs L  


Kommentarer
Postat av: Anna

Vi hoppas och tror på en ljusning <3

Kram Anna

Postat av: ettvanligtliv

Vad bra! Hoppas verkligen att det går fort :) Skönt om det kunde kortas av med två hela månader!



Jag tycker likadant om programmet. Såg förhandstitt på 3:ans satsning och den är mycket bättre!

Kramar!

2011-10-04 @ 11:16:46
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Finurlan

Hade vi haft en plattt-tv igår så hade den åkt ut genom fönstret! Jag blev så provocerad! Hoppas med på TV3s program.

2011-10-04 @ 17:53:03
URL: http://mittplus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0