Något att se fram emot..

Jag fyller år nästa vecka, på fredag för att vara exakt. Jag har alltid ÄLSKAT att fylla år. En egen dag då man får paket och allt kretsar runt en själv. Massa hälsningar på Facebook och en telefon som plingar hela tiden. På kvällen har vi alltid gått ut och ätit, Min familj. När jag var liten valde jag alltid kinarestaurang. Det fanns inte i vår lilla by så det var så exotiskt kommer jag ihåg. Märkligt hur tiderna förändras för idag 20 år senare är det ju mat man äter när man inte orkar ställa sig och laga något annat.

I år kunde jag inte bry mig mindre. Jag fyller 29 år. Ingen imponerande eller särskild ålder alls. Dessutom så har jag fått det jag bett som så länge. Min växande mage är gåva nog.

Men visst, klart man ska fira sin födelsedag. Det är ju trots allt ens egen dag! Men att önska sig något blir knepigare. Jag har alltid önskat mig kläder. Min stora passion. I år kan jag knappast önska mig en Odd Molly tunika som jag ändå inte kommer kunna ha på flera månader, eller ett par söta ballerina som jag ändå inte kan trycka ner mina svullna fötter i.

F blir tokig, jag har önskat mig ett mintgrönt Essie nagelack och ett löfte att vi ska gå och handla på Iisa när Bubblan är här och jag känner mig någorlunda i form. Iisa är min i särklass bästa affär i Malmö. Men kalas ska man ha!! Det är regel. I år tänkte vi köra barnkalas. Tårtor och kakor i massor. Det blir bra och lagom pretentiöst när man fyller 29 år. Nästa år får bli större.

Och just det ja, vad jag egentligen skulle skriva om. Den 4 Maj på min födelsedag åker vi upp till vår kungliga huvudstad. Bo på fint hotell och äta hotellfrukost!! Det ser jag fram emot. Massa!!

Jag ska försöka hitta en skötväska som inte ser ut som sidoväskorna man hade i 5:an och handla söta saker till Bubblan som inte finns i Malmö.  Jag fattar själv hur löjligt det är att handla massa dyra och exklusiva saker till en bebis, men jag har bestämt att det får bli några sådana saker ändå. Klart Bubblan ska ha en rosa Dior nappflaska och en mini Burberry klänning. Sen kan hon ha 20 vanliga nappflaskor och 36 normala klänningar. Men några godbitar ska jag faktiskt handla!

 

Så om jag har några läsare i Stockholm så tar jag tacksamt emot alla tips på babybutiker i lite roligare och exklusivare slag. 

 

//Mrs L


Kommentarer
Postat av: Britta

Jag skulle rekommendera Livly, Nathalie Schuterman och NK's barnavdelning.

2012-04-25 @ 13:33:45
Postat av: A

http://whatsupsthlm.se/isthlm/lucca-for-boys-and-girls/462/

Aldrig varit där men det kanske kan vara något?

2012-04-25 @ 15:06:36
Postat av: ettvanligtliv

Vad mysigt med en weekend i stockholm, och vad mysigt med ett riktigt tårtkalas. När någon fyller år hos oss brukar jag bli helt tokig och baka alldeles för mycket godsaker, sådär så att det blir lite pinsamt när man ställer fram allt :) Men så ska det ju vara.



Har tyvärr inga bra tips på roliga affärer, hade planerat att leta men mådde så kasst när vi väl var där att jag nästan bara letade efter mysiga kafeér och stolar att vila på :O

Hoppas du får en underbar födelsedag och supermysigt i huvudstaden!



Kramar till er tre <3!

2012-04-26 @ 09:29:05
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0