Symtom eller ikke symtom..

Jag har inte alls särskilt starka symtom, och dom små jag hade tycks ha mattats ut. Inte bra för en redan smått hysterisk tjej som jag. Molvärken har nästan helt försvunnit och jag får sova hela nätter. Jag mår lite illa på morgonen, men det är absolut inget jag inte kan hantera. Brösten ömmar.. På natten och endast då. Trött är jag fortfarande men inte denna förlamande tröttheten gravida pratar om. Detta gör mig så nojig. Googelfantasten i mig googlar avtagande symptom vecka 8. Ingen vacker läsning alls. Jag måste sluta googla. F hotar att sätta lösenord på datorn. I ärlighetens namn borde han nog göra det.

Jag drömmer om blod och missfall. Jag vaknar hysterisk och väcker min vackra sovande make för att försäkra mig om att det endast var en dröm. Jag somnar orolig och vaknar orolig.

 

Igår köpte jag min första gravid tidning. Det kändes väldigt konstigt, som att läsa en hemlig bibel jag stulit från scientologerna.

 

Skrev in mig på Cura här i Malmö förra veckan. Tanten i luren som inte kommer i närheten av trevlighetsgrad jämfört med RMC frågade väldigt snäsigt om jag fortfarande ville ha det tidiga ultraljudet för det brukade verkligen inte IVF patienter vilja ha.. Och när jag sa att det vill jag gärna kontrade hon med: Jaha.. men det kostar 300.-. Jag svarade lite sarkastiskt att: Oj, det får vi försöka lösa trots den ”höga” kostnaden. Men jag vet att Curas doktorer är väldigt bra i alla fall och så länge reciptionicten inte ska undersöka mig inom en snar framtid får jag väl försöka förbise henne och hennes osympatiska sätt. Kanske är detta vanligt men att man som RMC patient är så van vid att bli behandlad på ett bra sätt så detta blir mer påtagligt?

 

//Mrs L


Kommentarer
Postat av: ettvanligtliv

Jag var aldrig sådär förlamande trött som andra skrev att de var, vilken såklart gjorde mig orolig. Brösten ömmade allra mest på natten från början och det är fortfarande på natten som det händer mest med dom. När jag vaknar på morgonen är jag bara hungrig, inte alls illamående. Kan känna lite avsmak för mat på kvällen men inte så att jag kräks, mer som när man är bakis.



Jag beklagade mig hos TF ang det här med symptom och han sa (kom ihåg detta nu :D) "Har man bara sett att allt ser bra ut på ett tidigt vul kan man strunta i eventuella symptom. Vissa mår sämre än andra... vissa har tur och mår nästan som vanligt. Det betyder inte att det är något som helst fel på bäbisen"



De orden har hjälpt mig mycket. Hoppas du kan slappna av lite mer nu. Vad roligt med första gravidtidningen. Jag läste min från pärm till pärm. Det var såå roligt!

Kramar i massor <3!

2012-01-09 @ 15:19:00
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Miss S

Kan meddela att jag haft väldigt få grav symptom... Minimalt med illamående, ingen förlamande trötthet, kissade på nätterna bara ett par veckor, inga cravings eller andra krämpor och nojor. Det var jobbigt i början att vara symptomlös, men sen har det bara varit skönt. Nu har jag foglossningar, och det är absolut inte skönt!

Jag har aldrig upplevt Curapersonalen som otrevlig, så du har nog bara haft otur och fångat en receptionist på en dålig dag.

Kram

2012-01-09 @ 18:50:48
URL: http://www.baby-langtan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0