När natten kommer..

Det är fredag och jag sitter själv i soffan. F har jobbat som aldrig förr denna hösten och kulmen nås i helgen. Förhoppningsvis. Sen får jag tillbaka min man. Jag hatar att vara själv. Jag tänker alldeles för mycket, och mina tankar har en tendens att snurra i huvudet. Jag fastnar liksom i karusellen som finns i huvudet. Jag googlar rappakalja och hamnar alltid på kändisar som blivit gravida. I kväll var det Anitha Schulman som tydligen blivit gravid. Jag blev plötsligt jätteavundsjuk. Helt ärligt, jag vet ju typ inte ens vem hon är.. Och hur kan jag bry mig om hennes graviditet? Det är ju galet!
 
Nederlaget har på något märkligt sätt lagt sig. Nu, ur askan har det rest sig en gämparglöd som kanske inte fanns innan. Jag känner igen den från vårt förra försök. Och jag hoppas att den tar oss ända fram nästa gång. Det måste den..
 
Julen står för dörren än ett år. Jag har allt men önskar mig ändå ett mirakel till...
Jag blundar och önskar, och ber att mina böner hörs av den som den berör.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0