Rädd att missa tid..

Jag börjar jobba om 6 veckor. Jag ville vara gravid då. Att slippa smussla med läkartider. Slippa att alla vet vad som händer i min kropp. Det är med den största ångesten jag återvänder. Jag vill inte lämna lilla A. Jag vill vara med henne alltid. Jag är livrädd att missa något steg. Att inte finnas där när hon slår sig eller skydda henne om någon är dum. Jag är rädd att missa ett enda leende. Den som lämnade jobbet den 16 juli 2012 kommer inte vara den som återvänder den 13 januari. Hon finns inte längre. Hon är ju mamma. Och allt vad karriär och att klättra på stegar betyder inget för mig längre. Lilla A betyder allt. Och att få syskon och vara en bra fru. Tiden är så värdefull. Jag vill verkligen inte missa något. 
Jag vill inte köra fast i ett ekorrehjul. Det berömda hämta- lämna - träsket. 

Jag är fortfarande väldigt nerslagen av vårt fet nederlag. Jag känner mig stressad. Stressad att det aldrig ska gå. Men någon gång borde det gå. Det gick ju förrut. Och vi måste få det att gå igen. 

I morgon tar vi nya tag. Andas ny luft och ber nya böner..

Kommentarer
Postat av: Fröken A

Det kommer visst gå. Jag känner ingen som kan skapa mirakel som du. All styrka och kraft till dig min fina. Jag finns här hela tiden för dig.

2013-11-25 @ 18:19:28
Postat av: Mamma till Andrea💗

Jag känner igen känslan , exakt , när man snart ska tillb till jobbet , och alla saker som tidigare var så viktigt har inte alls den betydelsen längre. Det viktigaste är precis som du säger , lilla skatten & familjen . Det är livet 💗

Jobba , om man vill , göra karriär , igen , kan man göra sen , senare .......

Trots att jag med hade kunnat vara hemma längre , önskade det in i det sista , så blev det väldigt bra ändå . Men det är klart , det blir ju inte som den underbara mamma tiden 💗

Stor kram

2013-11-25 @ 20:14:28
Postat av: evl

Ja jag känner samma sak. A-V börjar i Januari och jag får andnöd av att tänka på det. Det kommer att funka snart igen vännen <3 Kramar!

2013-11-30 @ 20:28:47
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0