Om att ha PCO..Tydligen

Jaha.. Gårdagens läkarbesök resulterade i en diagnos. En diagnos jag vetat att jag haft i 4 år. Men som ingen läkare någonsin erkänt för mig. Avfärdat rent ut sagt med att äggstockarna är liknade PCO äggstockar. I går fick jag det svart på vitt.

Du har PCO. Det vet du va? Ja jag vet det, men du är den första läkaren som sagt det till mig tack.
Hur mycket jag än visste detta, för det har jag vetat sen detta startade. Jag har läst mer sidor om detta än hela samlade nationalencyklopedin. Jag vet vad detta innebär.
Jag vet också att PCO patienter är dom bästa IVF kandidaterna. Något positivt i det hela och just nu jagar jag febrilt det där lilla positiva. Och det märkliga är att förtvivlan har vänt till
lite lite försiktig tro. Hopp. kalla det vad du vill. Jag kallar det jävlaranamma... för nu ska det ta mig tusan gå. Nu måste vi jämnat ut IVFoddsen. Vi måste betalt att att det gick så fort sist?
Nu har vi väl ändå kämpat tillräkligt?
Jag har ringt runt till de privata allternativen här i sveriges tredje största stad. Det finns två. Skammligt på ett växande sammhällsproblem. Vi försöker välja. Nordic IVF center eller CuraÖresund. Har ni erfarenheter om dessa? Dela gärna med er.


För vilka är ni annars? Ni 50 st som dagligen klickar er in till mig. Men sällan lämnar avtryck. Jag vill veta.
50 st som läser om vär kamp igen. Långt ifrån så många som fanns här förut. Men det beror nog på att jag inte är lika aktiv själv inom bloggvärlden. Men ändå.

Trevlig helg, vem ni än är.
Nästa vecka tar vi nya tag..

 

Kommentarer
Postat av: Puffetossan

Äggplock 28/3
Insättning 31/3
Bortfall 10/4
Sista försöket på RMC i Malmö
Orkar man fortsätta eller ska man acceptera barnlösheten?
Det är frågan...

2014-04-11 @ 20:04:26
Postat av: Lina

Till: puffetossan!
Ohh beklagar. Men om orken finns så fortsätt! För det går tillslut. Hur hård vägen än är dit.
Stor stor kram

2014-04-12 @ 20:01:48
URL: http://inteutanf.blogg.se
Postat av: Anonym

Du har ju redan hört från mig. Har bara erfarenhet av gamla Öresund. Väldigt nöjd, men nu kan det ju vara nytt så klart... Hoppas du får fler med input! Och det där med pco, jäkligt trist, men samtidigt bra att veta förutsättningar och att det är en "bra" diagnos i sammanhanget.

2014-04-12 @ 23:37:03
Postat av: emma

Kommentar ovan från mig 😘

2014-04-12 @ 23:37:43
URL: http://syskonjakt.wordpress.com
Postat av: Puffetossan

Tack! Smärtan i hjärtat är obeskrivlig och ingen som varit med om detta kan förstå så det känns skönt med värmande ord från dom som vet...
Vi har pratat härhemma om att göra en utredning på privat klinik nu och då vi bor närmast Malmö tror jag vårt val går till Cura.
Stor kram till dig i din fortsatta kamp!❤️

2014-04-13 @ 10:14:18
Postat av: evl

Jag läser och följer men det vet du ju redan <3 Nu jävlar måste det fungera vännen. Det gör det! Har ingen erfarenhet av klinikerna men Cura är väl systerklinik till Falun och det klappar ju vårt hjärta för.
Va ni än väljer blir det bra för ni har fina embryon och en superkropp som vet hur man är gravid och hur man föder barn.
Puss!

2014-04-14 @ 13:07:21
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Lollo

Jag är här, men det vet du väl redan. Sånt jäkla Go du har! Jag beundrar dig, och håller alla tummar och tår! Det kommer gå!
❤❤❤❤

2014-04-15 @ 08:43:53
Postat av: Lollo

Har själv bara erfarenhet av Oxbackakliniken i Södertälje. De var super!

2014-04-15 @ 08:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0