Om att vara avtrubbad, påskkaniner och svåra val..

Jag är så väldigt avtrubbad. Ibland känns det som om jag inte bryr mig. Det är självklart inte sant men hur kan det kännas så? Jag vågar inte hoppas inför nästa försök. Jag vågar inte tänka att det går, och jag vågar absolut inte tänka att det inte går.
Solen skiner över Skåne och det får mig att känna mig bättre. Lilla A och jag har spenderat mer eller mindre en vecka utan älskade F. Hon har haft påsklov med sin moster S och varit hon mormor och morfar. Idag skulle hon ha påskfest på dagis och jag skickade dit en rosa liten kanin.
Hon var så stolt över hennes långa öron. Jag älskar så att vara med henne och tycker verkligen vi har jättekul, hon och jag. Hon har kommit in i supertrotsålder och allt hon inte vill är NEJ, NEJ NEJ! Men det är ju en fas och hon måste så ha dessa utan att minimera henne. Det är ju så hon lär sig och det kan inte vara lätt när så mycket känslor stormar i kroppen. Jag har valt att inte ta fighterna i onödan. Är det något som är farligt eller dålig så får hon självklart tillsägelser både en och två gånger. Men om det handlar om att hon vill äta en bit päron innan maten eller ha på sig gummistövlar i solsken så låter jag det passera. Det finns viktigare kamper.
Jag står alltid en lång stund när hon somnat och insuper hennes doft. Jag förundras alltid över den doften. Den är berusande för mig..
Och det är väl dessa stunder som gör att längtan blir större efter ett syskon. Jag ser så en vision i mitt huvud. I bland undrar jag om det är något jag egentligen vet, eller om det bara är mina drömmar.
Jag vill att det ska bli vår sanning iallafall..
Jag har ringt både CuraÖresund och Nordic IVF center. Båda låter jättefina och positiva. Och jag har jättesvårt att välja. Hur vet man vilket man väljer? Det är ju typ det viktigaste valet. Hjälp mig! Vägled mig.
Jag vet många som gått på Öresund innan Cura blev inblandad. Och min älskade längtanssyster går på systerklinken i Falun. Men varför dras jag till Nordic IVF Center? Egentligen vet jag ju inget om dom.
Kan det vara så att hjärtat bara vet ibland? Och hur vet man om den känslan är rätt?

Kommentarer
Postat av: Evl

Du är världens finaste mamma <3!
Ang klinik så ska det ju kännas bra med personalen, bemötandet och atmosfären också. Om ditt hjärta säger Nordic så är det helt rätt.
Puss <3!!

2014-04-17 @ 11:24:40
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: emma

Svårt att vägleda. Vet bara att när jag skulle välja privat klinik så valde jag den som bemötte mig bäst, och det var Öresund. Då fanns inte Nordic, så nu vet jag ju inte. Men när jag då enbart valde med hjärtat så blev det ju bra.

2014-04-19 @ 22:56:36
URL: http://www.syskonjakt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0