Om att sadla om..

Den där förbannade hästen står och frustar i boxen och även fast jag är livrädd för att hoppa på den igen så vet jag att det är det enda rätta. Man blir inte världsmästare av att ducka för nederlagen. Sjukt märkliga jämförelser, men det är jämförelser jag kan förlika mig med. Jag är fortfarande maniskt rädd. Men jag vet hur jag måste gå vidare. Jag ser och hör gravida överallt. Fröken S har sin stora mage. Jag känner mig tom. Tom för att inget växer i mig. I förra veckan kom fakturan från RMC. Ett hån att behöva betala för ett missfall... Oj vad jag hade velat göra roligare saker med om. Men vad är pengar om 100 år? Vad är pengar när ett nyfött barn ligger naket på mitt bröst? Vad är pengar när lilla A får sitt syskon?

Kämpa. Jag måste hitta glöd igen. För ett nytt mirakel finns där någonstans. Jag vet det! Jag känner det.

 

 


Kommentarer
Postat av: Mamma till Andrea💗

Älskar när du skriver ❤️

Skriv oftare !

Kram

2014-02-19 @ 19:32:55
Postat av: Lollo

2014-02-25 @ 11:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0