Att börja nya kapitel..

Jag är så medveten om att min blogg varit ganska svart ett tag nu. Jag blir lätt så. Får tunnelseende och snöar in mig på dåliga saker. Det måste bli ett slut på det nu. Jag kan inte bara vara glad när jag är med älskade A. För så är det nu. Hon är mitt ljus och jag lyser upp mer jag är med henne. Också för att jag inte tycker att hon förtjänar att påverkas av denna förbannade resan. Hon är värd så mycket mer än så.
 
Idag börjar en helt ny resa för oss. Jag har bearbetat att jag aldrig mer kan säga att lilla A´s syster eller bror gjordes av samma människor som gjorde henne. Eller jo, det kan jag ju. För dom görs av mig och älskade F. Hjälpen kommer komma från någon annan. Första mötet med nya kliniken idag. Jag är nervös som första gången jag skulle till RMC. Jag har fjärilar i magen och jag hoppas att dom fjärilarna finns fär för att allt kommer bli bra.
Det här är inte slutet! Det här är en annan stig i vägen mot vår framtid. Och även fast jag inte ville säga hej då till min trygga sfär på RMC så finns det nog någonstans en lättnad att gå vidare. Att kunna påverka min behandling på ett annat sätt. Det fanns ju en liten röst inom mig som sa att FET var inte vår väg att gå. Men jag vill tro, och jag ville hoppas och jag ville försöka. Det finns inget ånger i det. Även om det kostas oss mycket tårar, sorg, förhoppning och en jäkla massa pengar.
 
Nu börjar vi om! Vi lägger denna tiden till handlingarna. Tar med det vi lärt oss och lämnar sorgen kvar.
Med vetskap om att kärlek övervinner allt, och kärlek just, har vi massor av!
 
Vi hinner inga nya försök innan sommaren. Så denna sommar ska jag dricka rosé och äta Brie så det står härliga till. Jag ska njuta av varje solstråle!
 
Häng med vet jag! Det är nu det börjar!
 
//Lina
 
 

Kommentarer
Postat av: Annica

Jag hänger med! Puss

2014-05-21 @ 12:49:22
Postat av: Bortom längtan

Härligt att höra! Stort lycka till när det väl är dags för nästa behandling! Kram

2014-05-21 @ 12:59:00
URL: http://bortomlangtan.blogspot.se
Postat av: emma

Låter helt rätt! Nya tag, nya kapitel, ny klinik, nya förutsättningar och nya idéer! Kan bara bli bättre ❤❤❤

2014-05-21 @ 16:19:41
URL: http://www.syskonjakt.wordpress.com
Postat av: J

💜💜💜

2014-05-21 @ 20:54:57
Postat av: Mamma till Andrea💗

Gud vad härlig känsla man fick nu av att läsa 💕

Känns så positivt & själv klart ska det gå nu .

Håller alla tummar & tår 💕

Kram

2014-05-21 @ 22:06:09
Postat av: Evl

Ja passa på att föräta dig på brie för snart får du hålla dig ifrån det lääänge. Klart att det blir svart och hemskt när man går igenom något så jobbigt som ofrivillig barnlöshet, man måste få ha ups and downs. Så skönt att du känner dig mer positiv nu. Vi är med er hela vägen, det vet du <3! Efter semestern är det er tur. Det är då det magiska och underbara sker!
Puss och kram <3

2014-05-21 @ 23:07:19
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: P

Klart vi hänger på hjärtat <3

2014-05-23 @ 13:21:19
Postat av: Le Petit +

Vilket härligt inlägg! That's the spirit :-D

2014-05-25 @ 22:39:29
URL: http://lepetitpluss.blogspot.se
Postat av: Lollo

Låter som en bra plan tycker jag!
Stor kram💕

2014-05-28 @ 10:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0