Tillbaka från gyn..

Så.. Då sitter man åter på jobb. Det var mitt sista besök hos den underbaraste gynekologen man kan ha. Galet att man kan säga så om en 65 årig man som gräver i ens underliv. Han går i pension i nästa vecka. En tragedi för region skåne och alla hans patienter.Ingen kommer och ersätter honom och nu har jag smått panik om var jag ska vända mig nu. Har du tips på privat gynekolog i Malmö så hör gärna av dig!!
Vi är ju i startgroparna att remitteras till RMC och där finns väl gynekologer? Men jag vill hitta en egen som jag känner mig trygg med. En som förstår mig när jag hysteriskt ringer med mellanblödningar eller andra märkliga funderingar. Helst en man då min uppfattning av kvinliga gynekologer gräver utan plan och är väldigt hårdhänta. Fördom=Javisst!!

I vilket fall som helst så var tydligen blödningen inte mens utan ägglossningsblödning. Dock så hade jag ägglossning för 10 dagar sen. Märkligt! Det hade samlats blod bakom äggledaren och det tryckte på. Nu är det borta och jag ska få riktig mens om en vecka ungefär. Håll tummarna att den inte kommer. Jag frågade om detta kunde vara ett missfall men det såg inte ut så tydligen.

Jag litar på honom och jag sörjer att han inte ska hjälpa mig på vägen!

// Mrs L

Kommentarer
Postat av: dufattasmignu

Tänk att man saknar sin gynekolog. Jag är så olycklig för att jag ska flytta ifrån min. Jag vill att han ska följa mig på vår resa och det där plusset och växande magen som vi längtar efter så. Han som man kan prata med och få ärliga svar. Som förklarar så man förstår och inte känner sig dum... Måtte vi hitta nya bra gynekologer både du och jag!

2011-07-12 @ 20:52:10
URL: http://dufattasmignu.blogspot.com/
Postat av: Änglahus

Kan rekommendera Curakliniken! Går inte där själv men gjort IVF där & hört mycket gott om gyn-avd! Så kanske värt ett samtal? Lycka till med både den delen & er resa till en bebis! Kram från en IVF-tjej!

2011-07-16 @ 23:22:00
URL: http://anglahus.blogspot.com
Postat av: Längtan

Visst är det märkligt att man kan gilla de personer som gräver i det allra heligaste...

Är inte från Skåne så jag kan tyvärr inte ge några tips på någon bra gynekolog.

Hoppas du hittar någon bra.

2011-07-21 @ 18:47:12
URL: http://langtantillbarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0