Tre dagar kvar..

Tre dagar kvar..23 timmars arbetstid sen är det semester.
Enormt behövligt. Detta året har varit jobbigt, krävande, syrefattigt. Allt annat vore en lögn. Det är krävande att leva så här. Att kastas mellan hopp och förtvivlan i 2 veckors intervaller. Mellan ägglossning och mens..
Att leva i nuet har varit svårare i år än andra.
Jag vill inte leva så. Jag säger flera gånger i veckan att du är det slut på räknandet. Men sen så faller jag dit igen.

Det är tärande att inte ta ett glas vin eller två. Vinkulturen är utbredd hos oss och ett gott vin värderas väldigt högt. Jag får väl se det som förberedande inför graviditeten.

Det jobbigaste är att se F ledsen. Det är tärande. Hade jag kunnat så hade jag burit detta själv. Han är fantastisk, ren och god och förtjänar bara det bästa. Infertilitet är inte det bästa för någon. 

Nä, semestern kommer lägligt i år. Jag kommer ta mig ett glad vin eller två då och då, bada även fast det regnar, göra av med för mycket pengar, åta glass fast jag vet att det sätter sig på midjan, Dansa utan skor med Fröken S. 

Jag måste nog det för mitt eget förstånd och hitta en glädje i sommaren igen. Mest av allt måste jag se älskade F le. Hans leende räddar mig varje gång.

//En semesterlängtande Mrs L 

Kommentarer
Postat av: ettvanligtliv

Vad härligt att du har semester snart. Vi går också på semester nästa vecka och jag känner precis som du ÅH VAD VÄLBEHÖVLIGT!



Jag tänker tillåta mig att dricka vin och leva på som normalt. Så som man levde innan allting satte igång. När man trodde att det bara var att ligga med varandra nån gång för att bli med barn. Tror man måste ta semestern som ett break. Svårt att orka med annars.



Hoppas du kan slappna av i sommar och att ni får det underbart tillsammans.

Kram!

2011-07-13 @ 12:47:26
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Mrs L

Ja herre min skapare så naiv man varit. Tän alla år man skyddat sig för att INTE bli gravid. Det är ju nästan ett skämt nu.



Jag hoppas att du får en underbar sommar du också. Ni har ju bara dryga 40 dagar kvar sen börjar ert stora äventyr!! Ska bli kul att följa det!



Stor kram

2011-07-13 @ 13:16:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0