...

Jag är tom. Ett skal. Livlös och grå. Jag mår inte alls bra.

Morbror slöt sina ögon igår. Jag blev inte ledsen. Men jag blev tom. Inte för att han var borta, min övertygelse att han är någon annanstans och att han det bra nu motverkar tårarna. Men jag är ett skal. Ett skal som är så trött på allt dåligt. 2011 är det sämsta åter i mitt liv. Jag kommer inte ihåg hur det känns att leva utan den där gråa dimman som omfamnar mig. Jag kan inte komma ihåg en enda bra sak som har hänt på hela 2011. INTE EN ENDA SAK!?! Självklart är det underbart att jag har F, självklart är jag tacksam för min familj. Men inget har hänt detta året för det ska kunna kallas lycka. Detta året skulle ju bli det bästa. Första året som Fru Å. Vi skulle gå där så där löjligt lyckliga med magen i vädret. Allt skulle falla på plats. Inte falla isär..

Barnlösheten har genomsyrat allt! Undersökningar har avlöst varann, dåliga besked har blivit vardag, F´s morfar gick bort, Morbror gick bort. Inte ens sommarsolen ville titta fram..  Jag är slutkörd och har inte så mycket mer att säga.

Jag är livrädd att min mens inte ska komma i tid så vi kan få börja med behandlingen innan juluppehållet. Jag vet att rädslan kan göra den försenad. Men idag är det 7 dagar sen jag fick ägglossning. Jag borde om man tittar tillbaka i tiden redan börjat få spottings. Inget. Inte ens det kan man få när man vill det.

Jobbet står mig upp i halsen. Jag tänder på alla cylindrar så fort något går i mot mig och i prisändringstider går saker i mot. Det är inget personligt för mig, människor gillar helt enkelt inte prishöjningar. Så är det.

 

I morse var jag hos akupunktören. Jag vet inte om det funkar. Men något måste hon ju gjort rätt i och med att jag fick ägglossning av mig själv.

 
Slutsats:
2011 kan inte var slut fort nog.
Jag VILL ha mens. Gärna nu!
Männsikor är snåla och bråkar över prisändringar.
Ägglossning är bra=akupunktur är bra


Hopp sökes!!

 

//Mrs L


Kommentarer
Postat av: ettvanligtliv

Usch och fy, förstår precis hur du mår. Man faller neråt i en spiral och det känns inte som om man någonsin kommer att komma upp. Som om man kommit alldeles för långt ner. Men försök fokusera på det fina och underbara som kommer. Din mens kommer att dyka upp och ni kommer alldeles snart att få sätta igång med IVF. Förhoppningsvis betyder det att du är gravid inom kort!! När det väl händer vänder hela livet mot det bättre. Önskar det så innerligt för er.



Ps. Två av mina vänner som plussade samtidigt körde akupunktur nu innan deras IVF. Tror det är bra ja!

Skickar en massa graviditetshormoner. Du vet väl att jag tänker på er och hoppas så himla mycket!?



Kramar <3!!

2011-11-07 @ 14:08:25
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Lollo

Vet hur det känns att deppa ihop. För mig blev det mycket lättare när vi väl kom igång med behandlingen. De är väntan som tär på krafterna. Sen tror jag att man måste tillåta dig själv att må dåligt och vara ledsen. Det är jobbigt att vara ofrivilligt barnlös! Det kan vara svårt för folk som inte varit där att förstå känslan, men alla vi i din situation förstår precis! Idag har jag blivit ruvare <3 stora kramar till dig !

2011-11-07 @ 16:52:31
Postat av: Alexandra

Hejsan vill börja med att beklaga sorgen...Men jag har fått höra att när ett liv slocknar tänds ett annat.Och jag tror det livet kommer att växa i dig snart.Finns det inget du jan sysselsätta dig med när IVFen väl startar så du slipper tänka på det?? Jag håller mina tummar hårt för er.För visst ska bi oxå få uppleva det många får upplevsa.., styrke kramar Alexandra

2011-11-08 @ 00:43:45
URL: http://vivantarettmirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0