Glad, lättad och som vanligt lite orolig..

9 ägg blev befruktade. 52,9% av mina ägg blev befruktade med älskade fantastiska F´s spermier.

Vi funkar. Våra celler gillar varann förhoppningsvis lika mycket som våra hjärtan gör.

När jag ringde labbet skakade hela jag. Det flimrade framför ögonen och jag kunde liksom inte andas ordentligt. Jag hade intalat mig själv att om jag fick ut 5 skulle jag vara nöjd. Nu blev det ju nästan dubbelt upp!

Tjejen på labbet sa att dom ville odla vidare äggen för att se vilket som är bäst. Så det blir ingen återföring i morgon. Förhoppningsvis på torsdag eller lördag.

Spermierna var 29 miljoner totalt så det är väl ca 10 miljoner per ml. Det är i alla fall nästan 3 miljoner fler än det var vid förra testet. Hon sa även att dom var fina och vid god kvalité.

Jag är ofantligt glad men ändå rädd och orolig. För nu börjar en ny väntan, en väntan till kl 10.00 i morgon där jag förhoppningsvis kan få veta mer om hur mina små mår och har utvecklats. Det hade ju varit riktigt trevligt att få tillbaka en bastocyst men jag är väldigt nöjd vilket som. Bara jag får tillbaka ett befruktat ägg.

 

Väntan, en IVF tjejs värsta fiende.

 

Men just nu är jag så stolt och så glad. Jag har fixat ett år av undersökningar, spolning av äggledare, 5 månader av pergotime, 14 dagars sprutor och ett äggplock som gav mig 17 små möjligheter. Av dessa så gillade 9 st F´s krigare. Jag är jätte nöjd.. Och JÄVLIGT stolt över mig själv och över oss. Nu ska vi bara klara av resten av resan. Men en dag är vi framme. Det vet jag.

 

//Mrs L

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Åhhh så spännande! Stor Kram!

2011-11-29 @ 11:06:21
URL: http://minlangtanefterdig.blogg.se/
Postat av: Fröken A

Jag är också jättestolt över dig! Hoppas av hela mitt hjärta att det finns något och firar när jag är hemma i jul, om så bara ett litet steg i rätt riktning :) Älskar dig!

2011-11-29 @ 11:10:49
Postat av: ettvanligtliv

Åh jag är också stolt över dig! <3 Det är ju tokbra att de långtidsodlar! Tänk, snart finns en liten i er mage <3 Jag ska hoppas och be och hålla tummarna så mycket jag bara kan! Nu är det er tur!



Största kramen från mig och E!

2011-11-29 @ 13:27:27
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Emma

Vilken spännande väntan - även om den är dryg! Jag håller alla tummar.



Kram!

2011-11-29 @ 19:36:15
URL: http://ivantanochforvantan.blogspot.com/
Postat av: pappa

Hej min älskade dotter. Igår var det mycket av den gamla L som var hemma. Du fullkomligt sken av lycka och framtidstro. F gick med ännu rakare rygg. stolt och lycklig även han. Äntligen lite ljus i det annars så gråa 2011. Jag kommer osökt att tänka på när du visade hur man plockade äpplen i rörelser och sång. Igår var en sådan glad dag. Skratt, leende och framtidstro. Älskar dig

2011-11-30 @ 09:03:34
URL: http://inteutanf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0