Lycka, trots allt..

Jag är i extas! Jag är glad och redo för kamp.

Kl 14,30 infann jag och underbara F oss på RMC Malmö. Fick träffa en underbar doktor som vi inte träffat innan. Han gick igenom massa frågor med oss, tog sig tid att svara alla våra funderingar och gjorde VUL. Det visade sig att jag hade haft ägglossning som jag misstängt. Vi blev tilldelade det korta protokollet och börjar dag 2 i nästa mens. Så jag slipper nässprayen och går direkt på sprutor.

En söt liten varelse vid namn Mathilda hjälpte oss med sprutorna. Jag tvekade 5 sekunder sen tag jag sprutan och gallskrek efteråt: Jag gjorde det, jag gjorde det!! Jag var så stolt över mig själv! Det var inte så jobbigt som jag trodde och det var mest den psykiska spärren att sticka in något i sin egen mage som var jobbigt.  Ohh nu längtar jag så till nästa mens. Jag berättade att jag var väldigt orolig att inte få någon mens men Doktorn sa att i och med ägglossningen så kommer jag få mens. På RMC räknar man mens som dagen då man har RÖTT blod. Det har i princip aldrig jag. Men då skulle jag räkna mens efter vad som var normalt för mig.

Hurra för RMC Malmö!! You ROCK!!

 

//Mrs L


Kommentarer
Postat av: Anna

Tänk så olika vi kan tycka om det stället...

Lycka till vännen!

Vi kan väl ses en dag?

Kram

Postat av: Lollo

Härligt att vara igång!

Nu går det fort kan jag lova.. Själv är jag på väg till Örebro för imorgon gör jag äggplock.whhhhhii

Sprutorna är lätt som en plätt.. Som du sa är det bara den första mentala spärren att ta den första gången. Sen känner man sig hur cool som helst när man gör det:) som en stålkvinna...kolla på mig .. Här sitter jag och tar sprutor på mig själv.. Stor kram!

2011-11-03 @ 10:59:22
Postat av: ettvanligtliv

Åh vad skönt! Så kul att ni är igång vännen. Det kommer att gå galant. Man vänjer sig vid sprutorna jättefort och man ser tillochmed fram emot att få ta dom :)

Kramar!

2011-11-03 @ 16:00:53
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: pappa

Hej min älskade dotter. sprutor är inte din grej. vem minns inte dina tandläkare besök. jag gör det men framförallt gör hela folktandvården. Alla ville övertyga dig om att det inte gjorde ont, men inget kunde övertyga din tro på att det gjorde ont. visst minns vi lustgasen. När du fick alla att tro att det var något fel på lustgasen. felet var att du lyckades andas vid sidan av masken. Visst minns jag dina skrik, visst minns jag dina ord, Pappa lova att det inte gör ont. Jag lovade fast jag visste att det skulle göra ont. Men en sak skall du ha beröm för. Trots din rädsla genomförde du det. Du har alltid varit modig, även om det gjort ont. Du möter din rädsla med en övertygelse om att du skall inte segra. Bra min flicka.

Pappa

2011-11-04 @ 10:54:14
URL: http://inteutanf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0