Sprutdag 2. Dagen då oron fick helt andra proportioner..

Igår var en orons dag. Jag ringde RMC 3 gånger.  Jag är så himla rädd att jag börjat förtidigt. Det är svårt att veta när man har en mens från helvetet. På RMC säger man att man ska börja spruta när man ser röd blödning. Ok, det var röd blödning om en väldigt väldigt lite.. Jag har nästan aldrig en större blödning. Utan i ca 5 dagar har jag ljusrosa/beige/rött, har jag tur får jag en större blödning sen som varar i 1 dag. Detta är dock inte alltid. Så när jag såg det där röda så ringde jag så klart.

Men tänk om inte det räknas som riktig mens? Tänk om jag är helt fel i cykeln? När jag berättade detta för RMC och försökte få fram min rädsla sa sköterskan att det värsta som kan hända är att man avbryter på lördag. Det är verklige det VÄRSTA för mig. Sköterskan var så himla söt som vanligt och sa lugn att hon trodde absolut att jag gjort rätt. Och att om dom avbryter så är det bara att börja i nästa cykle. Men för mig är detta en skräck! Jag vill att det ska gå nu!! Nu nu nu!!!

När vi var och träffade läkaren och sköterskan för två veckor sen så berättade jag ingående om min märkliga mens. Dom sa att det inte var något problem, att det är tjejer som bara får brunt och räknar det som mens. FAN, jag är så orolig! Dessutom känner jag INGETING i mina äggstockar. Borde inte äggblåsorna börjat växa?

 

Och så till sprutan. Igår gick det bra. Vi får väl se hur det går i kväll när en ny spruta ska läggas till. Tycker den är läskig för den ser verkligen ut som en spruta och nålen är grövre. Till råga på allt är inte F hemma för att stötta.

 

Kul inlägg detta blev. Men det speglar nog min ångest ganska bra i alla fall.. och om sanningen ska fram så skulle ju allt komma fram i denna bloggen. Ärlighet hur skitig den än är!

 

//Mrs L


Kommentarer
Postat av: Anna

Ta det lugnt!

Jag vet att det är lättare sagt än gjort, men du MÅSTE slappna av. Du har bara sprutat i två dagar, äggen växer inte såååå fort. Det kommer ska du se!

Ring mig om du vill, jag har ju använt Gonal-f ett antal gånger och kanske kan lugna dig lite med mina erfarenheter... Vad säger du om det? Ta upp luren och slå en pling till lilla mig?

Kram, kram, kram

Anna (och Stina finns här också för dig om du vill, men inte förrän i kväll...)

Postat av: ettvanligtliv

Ta det lugnt vännen. Det är många som får börja sådär fastän de inte är riktigt säker på om det är mens eller inte. Jag tror inte att det kommer att bli stoppat.



Ang magen så känner man inget så tidigt. Jag kände mycket av första sprutan bara för att jag varit nedreglerad och äggstockarna kickade igång igen. Under mina hormonbehandlingar tog det kanske typ nästan en vecka innan jag började känna någonting. Det kommer smygande och en dag kommer du att känna att det spänner och har sig där i.



Kramar <3!

2011-11-16 @ 12:27:34
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0