Tillbaka från farbror doktorn.

Alltså!! Om jag ska säga något positivt i denna förbannade barnlösheten så är det att RMC Malmö är fantastiska. Bemötandet är otroligt! Det hejas i korridorerna, det hjälps till i receptionen. Läkare som ler och förklarar! Jag är tämligen säker att det döljer sig en och annan ängel bakom dessa personer.

Nog om det..


VUL idag. Jag är ganska kulven. Tydligen väldigt svårstimulerad i bemärkelsen att bestämma dos på. Idag är ju som sagt sprutdag 8 och jag har många små äggblåsor. Dock bara 4 st som mäter 5 mm. Innan man gör något ska man upp i minst 12 mm. Är det inte väldigt lite att ligga på 5 mm på sprutdag 8?

Fick ta blodprov för att mäta hormonet och sötaste sköterskan Matilda skulle ringa kl 16,00 och berätta om och hur vi skulle fortsätta. Preliminärt så skulle dosen gonal-f sänkas till 187 IU idag och 150 IU i morgon, VUL på onsdag igen.

Ok, jag är alltid varit medveten att jag är en väldigt speciell tjej och gör allt annat än följer mönster, men detta börjar bli väldigt löjligt.. För en gång skull vill jag vara som alla andra!!

 

//Mrs L


Kommentarer
Postat av: Miss S

Det låter väldigt lite med 5 mm på dag 8. Men jag förstår inte varför de ska sänka dosen? Den borde ju höjas??



Vår första behandling sprutade jag 17 dgr, tror jag det var. Sen hade de bättre koll på hur jag funkade. :-)



Kram

2011-11-21 @ 20:48:22
URL: http://www.baby-langtan.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

Hej vännen,

Vad roligt för er att ni får ett så fint bemötande, hade önskat att det såg likadant ut för oss när vi var där...

Vad vi förstår när vi gjorde vår anmälan,så har RMC fått många anmälningar pga deras bemötande enligt Patientnämnden Skåne. Det låter ju lovande att de kan förändra sig, hoppas att det håller i sig (och även för lesbiska...)

Sjuksköterskorna är väldigt trevliga där, även mot oss, och har varit det hela tiden.

Kram

Anna

Postat av: Mrs L

Miss S: Ja visst är det ganska märkligt. men dom förklarade det som om jag börjat förtidigt när slemhinnan inte blött ut och att dom satt in orgulatran för tidigt så hormonerna hämmades. Hoppas bara att man kan rätta till det nu..



Anna: Ja jag älskar verkligen RMC. Har faktiskt inte hört något negativt om dom förrutom från dig. Och det kan man ju självklart förstå hur ni blev bemötta. :-( Jag har dock bara bra saker och säga och är super nöjd. Känner mig väldigt omhändertagen trots lite komplikationer. :-)



2011-11-22 @ 10:15:46
URL: http://inteutanf.blogg.se/
Postat av: K

Jag är på sprutdag 9 och mina största äggblåsor idag låg på 10 mm. Det var jag inte riktigt nöjd med, så jag förstår att du inte är nöjd med 5 mm. Hoppas dom kommer igång snart och växer till sig ordentligt!

2011-11-22 @ 12:52:47
URL: http://ivantanpadej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0