Tiden och mensen..

Tiden går i snigelfart. Egentligen gillar jag inte att tänka på tid. Tid är läskigt. Något som bara snurrat runt en var du än är i livet. Jag gillar inte den tanken.. Tycker det är orättvist att tiden ska gälla även när livet är tråkigt och grått. Men just nu vill jag bara tänka framåt. Jag vill vakna nästa tisdag och känna att snart är vi igång. Snart är vi ett steg närmre vårt mål.

 

Sen har jag ett verkligt dilemma. Mensen! Min mens kommer knappast regelbundet utan pergotime. Jag har ett paket kvar och funderar på att ta det i väntan. Enligt mina beräkningar så borde jag då få ägglossning typ 31-1-2 Okt/Nov. Sen skulle mensen komma typ 7-8 dagar efter det och vi skulle få börja. Vet dock inte om jag vågar, tänk om läkaren ser att jag ätit detta utan hans inrådan. Kan han det tro? Men om jag inte gör det kan jag få vänta länge på mensen.

 

Igår spenderade jag hela dagen på sjukhuset. Lilla mormor hade ramlat och jag släppte allt och åkte in för att stötta mamma och självklart mormor. Min mormor är 87 år och cyklar 1 mil per dag, går på jympa och följer modetrender. Min mormor är ingen vanlig  mormor! Så därför var det fruktansvärt att se henne så. Skrek av smärta från höften. Tack och lov var inget brutet och det trodde läkarna berodde på hennes fantastiska fysik. Jag hoppas jag ärvt hennes gener.

 

Sen har mensen startat idag och därmed är 4 försöket och 6 kilo förgäves. Det gör mig dock inte så mycket nu. Nu ligger ödet i någon annans händer och jag VET att det kommer sluta strålande.

 

//Mrs L


Kommentarer
Postat av: Fröken solstråle

Jag skulle inte ta pergotime nu innan om jag var du, det påverkar ju kroppen ganska rejält och du vill inte att kroppen ska vara i obalans när du börjar med IVF.



Kramar!!!!

2011-10-11 @ 13:05:09
URL: http://www.solensstralar.blogspot.com
Postat av: ettvanligtliv

Åh jag förstår dilemmat. Jag tjatade ju själv till mig Pergotime när vi väntade, men jag tror att om det bara var ett försök innan ivf så hade jag nog låtit bli. Det är ju så skönt att få släppa alla krav och om ni så bara nästan lyckas "skita i allt" fram tills det är dags så är ju både kroppen och psyket i någorlunda balans.



Hoppas att tiden går fort nu! Jag vet också att det kommer att fungera med IVF. För oss båda ;)

Kramar!

2011-10-11 @ 15:15:47
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

Hej vännen, jag tycker inte du ska ta pergotime nu. Låt kroppen vila och ta det lugnt. Snart ska behandlingarna börja och då är det bra om kroppen är utvilad.

Stor bamsekram Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0