Brev till F..

Älskade finaste make.

Som jag älskar det ordet. Make! När jag fick bli din, ta ditt efternamn och dela allt med dig gjorde du mig komplett. Du suddade ut allt som kommit utanför kanterna, Du gjorde livet klarare. Så är det fortfarande. Du är flytvästen när jag nästan går under. Du är ficklampan när allt är mörkt.   Jag sitter ofta och tittar på dig när du inte ser, följer dina linjer och markerade drag. Jag luktar på dig när du sover och andas in din doft som det vore min drog.  Jag kan varje prick, varje ärr och dess historia. Jag ser när dina ögon är ledsna och jag ser när dom är glada. Och jag hatar när dom inte är glada. Du är en person som alltid förtjänar att vara glad. Men livet funkar ju inte så älskade F, hur mycket man än vill så kommer det motgångar. Motgångar är inget att vara rädd för, och jag är inte det –längre. För nu har jag dig. Och tillsammans med dig känns det inte lika jobbigt. Du får mig alltid att tro. Det är en fantastisk gåva att kunna få någon att tro. Jag önskar att du förstod hur speciell du är, jag önskar du förstod att du är så unik. Jag längtar tills ett barn ligger i din famn. Jag längtar efter att se er smälta samman och se era gemensamma drag. Jag hoppas h*n får allt från dig. Nästan.. Jag vill också ses i dess ansikte. Jag längtar efter att se dig och mig bilda något eget. En egen människa som har fått arv från oss båda. Jag skulle vilja ge den dina långa ögonfransar, ditt tjocka hår och raka tänder. Jag skulle vilja ge den mina isblå ögon, långa fingrar och tydliga kindben. Jag skulle vilja ge den din ödmjukhet, din logik och fantastiska människoförmåga. Jag skulle vilja ge den mitt sinne för business, min envishet och min raka ryggrad.

Ahh.. egentligen vet jag att det inte spelar någon roll. Vad spelar ett par isblå ögon någon roll? Vad spelar logik och envishet för roll? Så länge det är du och jag älskade F kan det inte gå fel.  Snart älskade F är vi där. En liten bit kvar på backen men så är vi där. Jag tackar dig för alla dagar du bär mig och jag hoppas att jag stöttar dig när du är trött. Vi är ett team du och jag..

 

Jag älskar dig älskade F. Föralltid, runt pluto och 15 varv runt jorden.


Kommentarer
Postat av: ettvanligtliv

Så fint skrivet! :)

2011-09-20 @ 13:28:27
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

En dag vill jag uppleva det ni har. Inte för att killar som F växer på träd men jag kanske kan få nåt snarlikt :) Ni är båda helt fantastiska. All min kärlek till er båda.

2011-09-22 @ 10:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0