Googleförbud..

Finns det avvänjning för Google-beroende?

Jag skulle verkligen behöva det. Jag googlar allt. Recept, webshoppar, kalori-intag, namn, telefonnummer, bloggar. Hade det bara stannat där hade det kanske varit frid och fröjd. Nu gör det inte det. Det jag googlar mest just nu är IVF chanser. Jag googlar IVF malmö odds, IVF manlig faktor bra chans, RMS malmö statistik, Hur många lyckas på första försöket.. O.S.V..

Det är enormt tröttsamt och jag börjar bli enormt irriterad på mig själv. Vad ska det vara bra för? Det kommer varken hjälpa eller göra saken värre. Jag är nästintill besatt av att läsa solskenshistorier, jag läser om och om igen att statistiken är 65-70% chans till graviditet efter 3 IVF med embryoåterföring. Jag VET detta!! Jag har läst familjelivs forumstrådar 86 gånger var –Minst!   

Och om jag förstått det hela rätt är jag knappast ensam om detta fenomen. Folk ställer till och med diagnoser på sig själva via google. ( det har jag också gjort, här ska man inte hymla med sanningen).

Jag är så trött på mina otaliga katastroftankar. En ny google-favorit är just nu RMC Malmö väntetid. Vad där än står kommer vi inte komma till fortare. Jag vet det. Jag som anses som tämligen smart och kanske till och med snudd på klok kan inte för min vildaste fantasi förstå varför detta är så beroende framkallande. Jag borde veta bättre..

Så om någon vet nått trevligt reabiliteringshem för google-beroende är ni välkomna att höra av er. Att föredra: Nära till stan, havsutsikt, god mat och graviditetsgaranti.. Som sagt hör av er om ni hittar något.

 

Igår fick jag ett armband av fröken S. Eller armband och armband, mer ett snöre.  Brazilets. Detta ska enligt utsago vara ett uråldrigt armband som uppfyller önskningar. Man skulle snurra det två varv runt handleden och sen knyta tre knutar. I varje knut skulle man önska sig något. När armbandet slits av skulle önskningarna gå i uppfyllning. Jag väntar med spänning..

 

I kväll är det träning. Indoor walking förbränning i 55 minuter. Kommer inte kunna gå i morgon!

 

// Mrs L


Kommentarer
Postat av: villsågärnablimamma

Hehe! Känner igen mig själv alltför väl! :) Innan googlade jag som en galning på; PCOS hur många lyckas, PCOS statistik, IVF chanser, IVF statistik, IVF kliniker, tunn slemhinna, adoption etc etc etc. Nu har beroendet övergått till att handla om googlande som missfallsrisk, missfall statistik, missfall procent, missed abortion, återkommande missfall



Blir snart tokig. Tjänar ju om du skriver ingenting till eg.



Kram!

2011-09-21 @ 19:13:19
URL: http://langtaneftervartbarn.blogspot.com/
Postat av: Anna

Hej vännen,

Du sa något om att väntetiden är fyra månader, men visst gäller vårdgarantin här? Du ska väl inte behöva vänta mer än tre månader max?

Ska vi se till att träffas snart?

Kram Anna

Postat av: ettvanligtliv

Oh, jag hade skrivit upp mig direkt!

Vad skönt att du tagit tag i träningen igen. Hoppas du får bara sådär lagom skön/ont i kroppen.



Kramar!

2011-09-22 @ 12:48:33
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0