Bubblan Update!!

Idag var första inskrivningstiden på Cura i Malmö. Vi fick träffa en sjuksköterska som tog blodtryck och hb värde. I och med att jag var så nervös (som vanligt), var blodtrycket katastrofalt, men efter en stund så hade det sjunkit till vad som ansågs normalt. Typiskt mig. Och F satt på sin stol och viskade andas…
Sen fick vi träffa läkaren, Jag har träffat honom innan och han är väldigt bra. Långsam men bra. Och så var det dags för ultraljudet. Jag sa att jag ville att han så fort han såg hjärtan säga detta till mig. Och så började han, mmm:ade och sa jag ska bara titta runt lite! Då dog jag nästan av rädsla. Jag skrek rakt ut: finns det inget hjärta?!?! Joo, sa han lugnt. Han visade mig det lilla hjärtat som slog så fint. Armar och ben och gulekroppen. Det lilla underverket mätte 2,3 cm och vi blev därmed tillbaka till vår ursprungliga BF dag 24 Augusti och är därmed i vecka 8+6.
Väl tillbaka på kontoret så frågade jag vad missfallsrisken var om man sett ett tickande hjärta vid tre olika tillfällen. Han ansåg detta som ytterst liten risk. Bokade även in ett KUB/NUPP test. Jag har ju inte åldern inne för ett sånt test men på Cura fick man tydligen göra det om man ville.

 //Mrs L

Kommentarer
Postat av: Orättvisan.

Haha, du följer verkligen i mina spår! Underbart! Det är ett gott tecken! ;)



Minns det där inskrivnings-VUL:et, det var iofs jättehemskt för oss eftersom det tog lång tid innan han hittade hjärtat. Frågade honom efteråt om det var dags att göra det offentligt nu och det tyckte han! :) Gjorde ju också KUB trots att jag är "för ung" man tar väl varje chans man kan att få se underverket? ;)



Så glad att du går på Cura, de är så bra!



kramar!

2012-01-20 @ 08:55:02
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: Lollo

Åhhh vad härligt! Vi har precis dragit igång med 2 :a försöket ...så håll tummarna för mig nu! Kram

2012-01-20 @ 11:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0