IVF.. För nybörjare…

Tänkte skriva lite om vad jag gjorde i väntan och under IVF.

Det finns säkerligen 53 olika metoder och vägar att gå. Och om dom funkar kan dom lärda tvista.. men jag tänker ändå för dom som vill berätta hur vi gjorde.

 

Varje morgon åt F en cocktail med Zink, folsyra, B12, E-vitamin och selen. Detta för att boosta spermierna till max. Man ska äta detta i minst 3 månader innan.

 

Jag åt D-vitamin och folsyra. Folsyra vet väl varje graviditetsönskade tjej vad det är till för, men d-vitamin läste jag en undersökning som jag inte minns var jag hittade, men i den stod det att ökade mängder d-vitamin hade visat sig ha väldigt bra resultat i samband med IVF. Vi i norden får inte i oss tillräckligt med d-vitamin naturligt under vinterhalvåret.

 

Jag avstod all sprit och koffein en månad innan IVF:en och självklart under ruvningen. Nu finns det ju inte ens tal om detta. Vilket inte gör mig ett dugg.

 

Efter insättningen åkte jag hem och såg bridesmades, Jag hade läst att skratt ökade chanserna att det skulle fästa.

 

Jag gick på akupunktur för att göra min livmoder mer ”gosig” . 1 gång i veckan i ca en månad innan och sen fick jag akupunktur ca en timme innan insättningen.

 

Om det var detta som hjälpte till, eller om det var något annat vet jag inte. Kommer förmodligen aldrig få veta heller. Men detta var vad jag gjorde.

Jag tror att det kanske är en kombination av min lilla ritual, RMC´s kunskap, och högre makter som gjorde mitt mirakel..

 

//Mrs L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0