Ska man inte gå UPP i vikt när man är på smällen?

I helgen ställde jag mig på vågen. Vågen är min värsta fiende sen jag började med Pergotime i somras. Jag gick upp 2-3 kilo efter varje omgång. Så när jag började min IVF-resa hade jag redan ett bagage på ca 8 extra kilo. Usch, dock så bryr jag mig inte ett dugg om detta idag utan anser helt klart att det var värt det. Men så tog jag mod till mig och ställde mig på vågen och såg att jag gått NER 4 kilo. Borde man inte gått upp i vecka 11?

 

I övrigt har mina symtom minskat markant. Lite illamående är kvar, och jag är fortfarande väldigt känslig för lukter. Men brösten är inte spända på kvällarna längre och molvärken har jag inte känt på flera veckor nu. Är detta normalt? Jag har läst att det kan börja något som heter ”spökveckor” vid vecka 10. När man inte känner så mycket.. Jag vill ju så gärna veta att allt är bra.

 

Helgen har varit fin. Vi hamnade lite slumpartat i en babybutik i Malmö. Jag gick mest planlöst runt och kände mig malplacerad, men F gick och kände och klämde på barnvagnar. Han har redan valt den vi ska ha. Dyr som tusan, fin som tusan, en riktig Rolls Roys i barnvagnssammanhang. Bubblan kommer åka i stil om F får som han vill. Men jag är inte redo att titta på banvagn, spjälsäng och sånt än. Jag har inte ens vågat köpa en fylla-i-gravid-bok än. Jag är feg och rädd som vanligt.

 

F är för övrigt i Tyskland på jobb. Detta menas att jag ska sova själv. Eller sova och sova.. då sover jag ju knappt alls. Så tills på torsdag när han kommer hem kommer jag vara ett nervvrak.

 

//Mrs L


Kommentarer
Postat av: ettvanligtliv

Ja helt normalt. Jag höll på att gå under när mina symptom mattades av kring de veckorna. Men oroa dig inte.



Ang vikten, jag ställde mig på vågen igår helt säker på att jag måste ha gått upp mycket... men jag står still. Hade till och med gått ner ett kilo. Man måste inte alls gå upp tokmycket i början.



Kram!

2012-01-30 @ 10:00:42
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Bortom längtan

Jag har inte heller gått upp nåt än, men har ju å andra sidan inte fått nån mage än heller så det borde ju vara fullt normalt tycker jag :) Vikten kommer nog tids nog så det är bara att passa på att njuta av att inte bära runt på en massa extrakilon...



Ang att känna mindre symptom så tror jag att jag också har börjat få mindre symptom nu (i vecka 13). Mår inte lika illa och känner mig inte lika seg. Har inte tyckt att jag haft så mycket symptom innan, men inser nu när de börjar försvinna att jag nog haft en hel del tidigare ändå :) Men jag förstår precis vad du menar att det känns lite läskigt nu när symptomen försvinner.. Kram på dig!

2012-01-30 @ 13:03:31
URL: http://bortomlangtan.blogspot.com
Postat av: villsågärnablimamma

Tjo!



Jag gick också ner i början, 3 kg! Och jag mådde inte ens illa! Men nu ha jag gått upp ca 7 kg sen botten-noteringen, ca 4 kg sen gravstart - så det kommer... :)



Kram



2012-01-30 @ 18:55:20
URL: http://langtaneftervartbarn.blogspot.com/
Postat av: Charlotte

Det är helt normalt att gå ner i början, särskilt om man lagt på sig lite extra innan :) vad är det för barnvagn, en som klassas som rolls Roys måste du berätta om :))

2012-01-30 @ 21:51:42
Postat av: Fröken A

Jag är också nyfiken på vagnen! :)

2012-01-31 @ 09:02:44
Postat av: Miss S

I v 16 hade jag gått upp 2 kg, så det är inte konstigt om du ännu inte gått upp något alls. Var inte orolig! Det är också helt normalt att symtomet försvinner vid dessa veckorna. Njut!!!

Kram

2012-01-31 @ 09:35:45
URL: http://www.baby-langtan.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Får vi veta nått om vagnen?

2012-02-04 @ 12:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0