Mammakläder och barnvagnssnack..

Nu har ett par dagar gått sen jag skrev igen. Humöret är bättre och jag har väl förlikat mig med att jag måste vänta i två hela dagar på RUL.

Igår var jag och hämtade ut mina första mammakläder. Det går inte att undvika längre, hur rädd jag än är. Magen är stor och nu ser man tydligt att jag är gravid och inte bara tjoffat i mig för många semlor. Är det någon som har tips på var man kan få tag i fina och prisvärda mammakläder?

Det jag köpte nu var en kjol, två klänningar, en tunika och ett par tajts på HM. Jag som är enormt klädintresserad och medveten om mitt utseende har bestämt mig för att inte handla vråldyra mammakläder som jag ändå inte kommer att vilja ha vid vårt eventuella barn nr 2. Jag vägrar helt enkelt lägga en förmögenhet på dyra mammakläder. Fast hade Odd Molly eller Hunky dory gjort mammakläder hade jag väl likt tusan varit där och handlat om jag känner mig själv rätt.. Som tur är behöver jag inte oroa mig för det.  Tips mottages tacksamt!!

 

Tröttheten har kommit tillbaka med råge. Jag är genomskinligt grå och ser trött ut. Det är inget som gör mig något, det är en uppoffring jag gärna tar för min älskade Bubblan, men jag önskar att jag orkade göra mer på kvällarna. Jag vill bara sova eller slappa i soffan så fort jag kommer hem från jobbet. Det är inte så likt mig.

 

Och så har väl ingen i Sverige undgått den första barnvagnsbilden på Prinsessan Estelle. En marinblå kviltad Brio Happy. Ganska förutsägbart om jag får säga det själv. Jag och en tjejkompis hade gissat att hon antigen skulle ha en Emmaljunga eller Brio och att den skulle vara just marinblå. Jag tycker den är fin. Men den är inte vår stil.

Det ska bli väldigt kul att se lilla Estelle växa upp. Hon kommer onekligen skapa trender den där lilla prinsessan.

Och tänk bara vilken uppståndelse namnet väckte. Estelle är verkligen inte på vår namnlista, men så länge föräldrarna är nöjda så borde väl alla andra också vara det. Dock är jag tämligen säker på att Bubblan kommer ha minst två Estelle i sin klass. Det kommer bli ett riktigt trendnamn och ligger förmodligen 1:a på namntoppen inom ett par år.

 

//Mrs L


Kommentarer
Postat av: Teddy

Du behöver ju endast byxor/jeans/kjol som expanderar. Resten kan du ju köpa som vanligt. Jag handlade någon storlek för stort ibland. Lycka till på RUL;)

2012-03-01 @ 17:23:01
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Britta

Polarn och Pyret har fina mammakläder av bra kvalitet. Vissa av sakerna jag köpte där hade jag kunnat tänka mig att använda idag, flera år senare. Istället sålde jag allt och det är ju också käckt, att de kom till användning för någon annan.



Lycka till!

2012-03-02 @ 09:23:39
Postat av: Miss S

Jag handlade en del mammakläder på Tradera faktiskt. Många gånger är det ju inte så mycket använt och av bra kvalitet. Annars hade jag många av mina vanliga tröjor faktiskt, förutom i slutet då jag var rädd att jag töjde ut dem. Handlade det mesta av mina mammakläer på HM, men utbudet är inte stort. Kolla annars bonprix.se och paolamaria.se.

Kram

2012-03-07 @ 08:58:55
URL: http://www.baby-langtan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0