Och så börjar en ny vecka..

Egentligen bryr jag mig inte om veckodagar längre. Måndag är inte måndag på något sätt. Jag räknar veckor från varje torsdag när jag går in i en ny vecka i graviditeten.

 

Hela lördagen var vi ute i babybutiker och tittade, klämde och kände. Det är galet vad mycket grejer man behöver till ett sånt litet knyte. Vi köpte faktiskt skötbord. Helt sjukt och jag fick ångest i samma sekund som vi drog Amex kortet. Alldeles för tidigt sa mitt inre.  Men vi hittade ett väldigt snyggt och funktionellt vägghängt skötbord från By Bo Design. Vi kan inte ha ett skötbord man ställer på golvet då vi inte har plats varken i badrummet eller i Bubblans blivande rum.  Och andra vägghängda skötbord är så breda och klumpiga. Detta är svensktillverkat och väldigt slitstarkt. Håller upp till 50 kg när andra bara håller upp till 20. Sen att det vunnit designpriser i New York och Sydney skadar inte heller. De hade bara ett kvar och sen skulle de inte ta in fler pga av ett alldeles för högt pris. Så just detta var nedsatt ganska mycket. Så vi slog till. Nu blir jag nervös bara jag ser det stå där lutat mot väggen i Bubblans rum.

 

Vi tittade även på vagnar och är nu ännu mer övertygade att vi gjort rätt val för oss. Jag tror inte det är någon större skillnad på dom stora märkena som Brio, Emmaljunga, Tretoria, Bugaboo eller Urban. Men vi har valt efter säkerhet, smidighet, design och funktion. Och vårt val har hela tiden fallit tillbaka på samma märke. Bugaboo. Jag gillar att den är så lättstyrd och lättanvänd. Dessutom väger den bara 8 kg med allt.

 

Nä nog om babytillbehör.

 

I lördags var jag på Mello-Middag hos fröken S. Med fanns också två finingar till tjejer och en väldans söt liten kille på 1,5 år. Han sprang runder och pekade, vinkade och smilade mest hela kvällen. Längtan efter Bubblan blev om något ännu större och jag längtar så tills jag ska få gå och natta min egen prins eller prinsessa. Hans mamma gav mig massa tips om mammarollen. Sånt man inte alls tänker på själv eller rent ut av inte vet. Jag tar tacksamt emot all info jag bara kan.

 

Söndagen bestod av brunch med Fröken S och Fröken A. Fröken A var nere från STHLM på snabbvisit och hon ville så klart se magen. Och vi ville ju träffa henne så det passade perfekt. Jag fick en fin present i form av randiga mysbyxor i mamma modell från Polarn och Pyret. Jag kommer leva i dessa byxor för något skönare har jag knappast varit med om!!

 

Och så skulle jag aldrig skrivit att jag nog kände Bubblan. För nu har jag knappt känt en tillstymmelse på flera dagar. Tack och lov har jag ju min Angelsound så jag vet att det finns ett fint hjärta där inne. Men jag är som kanske föga förvånande sjukt nervös ändå. 18 dagar till RUL. Måtte det gå fort.




Ett sånt här blev det.. fast i vitt. 


//Mrs L


Kommentarer
Postat av: Min längtan

Vilket fint skötbord!

Alltid roligt med något som inte alla andra har.



Hoppas du och magen mår bra. Jag är ruskigt dålig på att kommentera men jag tittar in hos dig ändå och tackar ödmjukast för kommentarerna hos mig.



Kram!

2012-03-12 @ 11:18:00
URL: http://minlangtan.bloggplatsen.se
Postat av: ettvanligtliv

Ingen fara det är helt normalt. Från början och ända fram tills vecka 25 är det vanligt att inte känna regelbundet. Från början kom det kanske nån rörelse nån dag, sen blev det kanske några ggr i veckan och nu varje dag.



PS. vilket fint skötbord! Mysigt att börja handla till bubblan <3!

Kram!

2012-03-12 @ 15:02:44
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Lollo

Fint! Bara det bästa till bubblan !

2012-03-13 @ 16:59:34
Postat av: Lollo

Fint! Bara det bästa till bubblan !

2012-03-14 @ 11:23:22
Postat av: Lollo

Hej ! Hur går det för dig?

2012-03-17 @ 19:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0