Paneldebatt och Khun Juk..

Jag börjar bli riktigt dålig på att uppdatera. Har egentligen ingen förklaring alls på varför, men jag ska försöka bättra mig.

Förra veckan var fylld av oro. Jag tycker det är konstigt att jag inte känner Bubblan mer än vad jag gör. Lite diffusa svaga fladder känner jag någon gång då och då. Långt i från varje dag. Jag är ändå i vecka 18, snart 19. Borde det inte vara starkare då?

Och särskilt när jag kände så himla tydligt i vecka 16 och 17.

På onsdag är det dax att träffa barnmorskan för första gången. Det ska bli intressant. Mötet är en hel timme. Vad i helskotta ska man göra en hel timme med en barnmorska? Men det kanske behövs..

 

I lördags var jag och F och pratade på ett seminarium på RMC Malmö. Vi hade blivit tillfrågade om vi ville berätta vår historia i en paneldebatt om de nationella skillnaderna i landstingen. Vi var super nervösa men det gick strålande. Annika Dopping var moderator och utöver oss så var det ett par som ansåg att de blivit åldersdiskriminerade, politiker från norrbotten, stockholm och skåne. Barnlängtans ordförande var också där. Jag och F blev på något sätt "den lyckliga historien". Inget mig emot alls, även om jag anser att IVF kan aldrig vara lätt vare sig du gjort ett eller 10. Sorgen och längtan är ju densamma.  Höjdpunkten var dock absolut att träffa all personal på RMC. Både våra favorit sköterskor och vår fina läkare Leif var där och verkade genuint glada att träffa oss igen. Det var inget emot vad vi var. Vi sa i bilen hem att det är så märkligt att ha så starka känslor inför människor man knappt känner. Men dom är verkligen inpräntade i våra hjärtan och våra egna superhjältar.

 

Efter debatten så styrde vi kosan över sundet och spenderade kvällen med goda vänner i Köpenhamn. Denna underbara stad så enormt full av liv och fruktansvärt olik Malmö trots att det bara är 20 minuter och en bro emellan.  Vi drack drinkar på Rubys (en alkoholfri äppledrink för mig, men helt ärligt så hade jag lika gärna druckit fanta. Det hade gett mig lika mycket. Jag är löjlig på det sättet, alkoholfritt vin är inte heller något för mig) Och sen avslutade vi med middag på Khun Juk. Är ni i Köpenhamn bör inte detta lilla guldkorn missas. Det är asiatisk mat delux. Fantastiska smaker och ännu bättre service.  Tips tips tips!!

 

//Mrs L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0