Bloggen överlevnad, Sthlm och barnmorskan..

Nu är det superlängesen jag uppdaterade igen.

Jag tänker mycket på hur jag ska göra med bloggen. Jag vill gärna fortsätta blogga men jag vet inte om denna bloggen är rätt forum längre. Jag skulle vilja vara "mig själv" och inte gömma mig bakom anonyma rader utan lägga upp bilder på mig, F och Bubblan och vår vardag. En dagbok som inte grundats av sorg och illska. Jag älskar denna bloggen, den har hjälpt mig såååå mycket. Jag har fått ett nätverk av underbara tjejer som stöttat och peppat. Jag hoppas att dom kommer vilja flytta över till min nya blogg om jag bestämmer mig för att flytta.  Men jag känner inte längre att jag behöver vara anonym. Jag står verkligen och velar fram och tillbaka. Förmodligen kommer jag flytta bloggen den dagen Bubblan är här. Då får det bli en mammablogg med twist.


vad har hänt annars på 6 dagar?

Vi åkte till Stockholm för att fira min 29 års dag. Bodde i ett fantastiskt glasrum på Clarion Söder, shoppade på NK baby, Elodie Detalis och Svensk Tenn. Damen inne på Natalie Shuterman var så jävla bitter att jag total vägrade köpa en Dior nappflaska av henne.  Ska jag lägga 700.- på en nappflaska i mindre modell kräver jag iallafall ett leende från säljaren. Dessutom var flaskan i glas vilket jag ifrågasatte rent praktiskt. Det var inte populärt.

Men alla som inte upptäckt Elodie Detalis!! Gör det!! Såå fina och söta saker. Det blev en babysitter i vitt skinn med svart bas, massa roliga nappar, napphållare, filtar och dreglisar. 

Svenskt Tenn köpte vi en potentiell skötväska. Brazil Lin. Den är väldigt fin men kommer skära sig med mitt Missoni tyg så jag kan bara använda den till den benvita versionen av Bugaboon. Dagens I-landsproblem. Eller hur?

På min födelsedag åt vi på Vassa Eggen. Dom hade missat min svägerskas bokning men fixade det så tjusigt att vi fick helt enkelt fick sitta i köket. Detta var fantastiskt häftigt. Vi hade utsikt över kockarna samtidigt som vi faktiskt kunde prata i normal samtalston. En kille i sällskapet ska bli pappa om 4 veckor men hade lämnat tjejen hemma med 39 graders feber. Usch att ha feber så sent i graviditeten. 

 

I måndags var det dax för barnmorskan. Jag älskar min barnmorska på Cura. Rebecca heter hon och är lugnare än en filbunke. Det behövs till mig. Jag har fortfarande bra järnvärde som ligger stadigt på 125. Ganska galet med tanke på att jag för ca 15 års sen hade allvarlig anemi, något som följt mig genom åren. Ett arv från min älskade morfar har jag alltid hört. Hon mätte magen som låg på 25 cm. Liiiite över medel som var 24 cm. Men det var som hon sa: det är bättre med lite för stort än tvärt om. Sen skulle vi gå igenom infektionsproverna: Ingen HIV, Syfilis eller Hepatit och immun mot röda hund. Och så tog hon sats: Men du har en mindre vanlig blodgrupp. Jaha?! A- som ca 6% av världens befolkning har. Detta gör att jag kan utveckla antikroppar mot Bubblan. Inget som är någon fara för henne men kan göra en andra graviditet svår. Men nu när dom har koll på det så kan man ge en spruta för att förhindra att detta sker. 

Hjärtljuden låg stadigt på 140-150 slag/min.

3 månader och 1 vecka till BF. Jag har aldrig längtat efter något mer i hela mitt liv...

 

//Mrs L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0