Att sortera tankar..

Jag vet inte vad jag ska skriva, för jag vet inte hur jag mår. Jag förundras att jag gång på gång reser mig efter att ha blivit nedslagen till botten. Jag förundras att jag väljer att göra detta igen och igen.
Men så är det väl att vilja något så mycket att smärtan är ett legimt skäl att ta. Jag vill se lilla A springa hand i hand med en lillasyster eller lillebror. Jag vill se Älskade F med två barn i knät, läsandes godnattsagor, medan jag städar upp i köket efter middagen.
Så som det är nu fast med två. Jag älskar min familj.. fel.. Jag avgudar min familj. Jag valde den bästa mannen att bli far till mina barn. Och det var ju så denna bloggen började. Att utan honom skulle det inte bli ändå. För det var han jag valt.
Han och ingen annan. Och han gav mig den vackraste själen, nu vill vi ge henne det dyrbaraste vi kan tänka oss. Ett syskon.
Jag förundras att jag trots allt känner hopp. Att hur nerslagen jag än blir av nederlagen, så tror jag (läs: vet) att det kommer gå tillslut.
Efter mjölksyran hittar man kraft att börja om.
Och jag gör ju inte detta själv. Hur ensam jag kan känna mig. Älskade F står vid min sida villkorslöst. Han lyfter och tröstar utan att bryta ihop själv. Han är vingarna när kroppen inte orkar lyfta.
Jag hoppas han vet det, för jag är dålig på att berätta det.
Vi har inte tagit något beslut än. Och det gruvar mig mycket. Fulla IVF eller sista lilla sälungen. En del av mig vill gå vidare till färska ivf, men en del av mig kan inte förlikas med tanken, att det kanske var den sista som skulle funka.
Vi har ju alltid sagt att syskonen finns där. i RMC´s förvar tills vi var redo.
Hur kan dom missa hur redo vi är? För vi är så otroligt redo.  

Kommentarer
Postat av: emma

Har du några andra projekt att fokusera på bredvid i allt detta? Det är så lätt att snurra in sig i barnlängtan och glömma tid och rum. Sommar närmar sig, har ni gjort semesterplaner? Eller ta upp nån ny hobby. Lär dig nya maträtter, ta en onlinekurs i teckning. Er dröm kommer, det är jag övertygad om!💜

2014-04-09 @ 16:13:39
URL: http://syskonjakt.wordpress.com
Postat av: Anna

Ta hand om dig själv, var lycklig över din förträfflighet till man och njut av lilla pinglan A. Snart ska du se att där finns ytterligare en att överösa med kärlek en vacker dag.. :)

2014-04-09 @ 20:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0