Dimmor av tvivel..

Det känns som om livet rinner ur mig. Bokstavligt talat. Aldrig tidigare har jag blött så. Fruktansvärda, hånande blod. Det som skulle bli vårt barn. Lilla A´s syskon. Vad hände egentligen?
Jag har fortfarande svårt att förstå och ibland ingbillar jag mig att detta är en dålig dröm. Att jag snart ska vakna och allt blir bra. Det blir det inte. Inte just nu iallafall.
Jag vet inte hur eller om jag vill göra nya försök. Jag har på något märkligt sätt tappat tron, och tron måste finnas för att det ska funka. Det har jag varit medveten om hela tiden. Dom som tror får sin önskan i slutet.
Men just nu tror jag inte alls. Jag är så medveten om att missfall är vanligt. Men i en egoistisk tanke så tycker jag inte det borde drabba oss som redan kämpar med näbbar och klor mot odds. Vi som slåss för att få bli illamående. Vi som drömmer om sparkande fötter från insidan.
F är ledsen. Hans ögon glittrar inte så som förr och han är mörk under ögonen. Jag sover mest. Jag stänger ute bullret och sover. Jag vill inte vara vaken när lilla A har somnat. Då kommer tankarna. Och faktumet om att jag måste prata om detta en dag.
Då bli allt påtagligt och jag slåt bak-ut. Jag vill inte prata och jag vill inte ta ställning. Jag vill gråta och sova. Sörja det som kom men gick så fort.
Det är som det är. Jag säger så alltid. Att inte kunna påverka det som redan är gjort eller skrivet. Lagt kort ligger på något sett.
Jag stöter bort. Det är så fel! Jag var ju inte så innan.
Jag borde hitta en distans. Men jag har ofantligt svårt att hitta distans till något som gör ont i hjärtat.
På dagarna finns ett uns hopp som växer i huvudet, en liten röst som säger att allt ska bli bra. Det måste det ju bli. För hur gör man annars?
Men när natten kommer föds tvivel. Sorg och tvivel. Och känslor om att jag aldrig gör detta igen. Aldrig att jag utsätter mig för detta igen.
Men det kommer jag att göra. Någon gång. Helst nu. Det sägs att man måste upp direkt på hästryggen om man någon gång kastats av. Gäller det IVF också? Upp i gynstolen som jag legat i fler gånger än dom flesta har under en livstid.
Är det så? 

Kommentarer
Postat av: Mamma till Andrea💗

Hej ,

Jag önskar så jag kunde göra något 💕
Men det får vara jobbigt & du får sörja det är då du reser dig igen , sakta men inom snar framtid .

Och du kommer börja tro på det igen, du har gjort det 1 gång & alla odds är på er sida , det kommer gå igen . Det finns inget som talar för att det inte skulle gå igen .

Styrke kramar i massor 💕

Maria & Andrea 💕

2014-02-06 @ 21:52:58
Postat av: Bortom längtan

Tack för din kommentar hos mig. Tyvärr verkar jag också få missfall den här gången (igen). Och det känns så himla tungt! Förstår precis hur du känner dig! Som det känns nu vill jag börja om så snart som möjligt. Det är ju den enda som kan göra det bra igen. En ny graviditet.

Stor kram från en som förstår precis hur du känner dig!

2014-02-07 @ 08:22:12
URL: http://bortomlangtan.blogspot.se
Postat av: ellenojag

Det kommer gå gumman, vi som känner dig vet att du får som du vill till slut <3 <3 <3

2014-02-12 @ 17:32:26
URL: http://ellenojag.blogspot.se
Postat av: evl

Fina <3 det kommer att gå tillslut. Ni har klarat er ut det svarta innan lilla A och ni klarar er nu också. Kramas och pussas och finns till för varandra så kommer orken och glöden tillbaka. Jag är helt säker på att det kommer att gå vägen för oss båda igen!
Kramar i massor!!

2014-02-14 @ 11:01:32
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: elin

Det kommer att gå finaste du! Du är världens starkaste och ni kommer att fixa det. Men det är också okej att gråta - det får man. Många kramar till dig!

2014-02-18 @ 09:21:10
Postat av: Lollo

Skickar massa styrkekramar till dig!
Vi tänker på er.. Men precis som ovanstående kommentarer är jag övertygad om att ni kommer ge lilla A ett syskon. Allt annat vore fel!
Allting blir bra i slutet.. Om det inte är bra är det inte heller slutet!
❤ Lollo & Märta

2014-02-18 @ 10:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0