Ett nytt år har sett dagens ljus..

2013. Jag kan knappt skriva det utan att tårarna tränger sig fram. Inte för att jag inte har älskat varenda sekund av detta år. För det har jag. Jag ville inte att det skulle ta slut. Men det gjorde det ju. Och med det ett år fyllt av Astrid och mig. Jag kommer aldrig att säga att det är helt enkelt att vara hemma så här ett år med en dotter som blir mer och mer energisk. Enkelt är det mer eller mindre aldrig. Dock alltid underbart.
Jag har njutit så mycket att det ibland har gjort ont i hjärtat. Livrädd att det skulle ta slut. Nu är vi här och bladet är vänt. Lilla älskade dottern är inte längre en bebis och börjar på dagis om några dagar. Hon är så redo för det. Inte jag. Alls. Men jag måste bli det för hennes skull.
Detta året har som de flesta år inneburit gränslös glädje och gränslös sorg. Inget år är rakt. Det har jag lärt mig tyvärr.
En älskad familjemedlem kämpade mot cancern i bröstet. Och i takt med att nätterna blev ljusare blev även utsikten för cancern det. Hon mår bra idag och vi tackar alla för att vår tjej får behålla sin farmor länge till.
En lägenhet som vägrade bli såld hur mycket vi än vred eller vände på vår fantastiska lya. Varför undrar vi än? Och en IVF som gick käpp rätt åt skogen. Ja, allt har sannerligen inte varit lätt. Men ändå har detta året varit mitt allra bästa. Jag har fått spendera 365 dagar med min dotter. Vi har fyllt dagarna med bus, lekdejter och mys. Vi har varit ute en hel sommar och njutit av den finaste sommaren jag någonsin upplevt. Jag har fått se henne utvecklas. Lära sig gå, springa och prata. Hon har blivit en enastående tjej som älskar livet. Hon är framåt och kavat. Och jag kan med handen på hjärtat säga att det är på grund av mig och mitt arbete med henne. Det viktigaste arbetet jag någonsin haft. Självklart är det s många fler som är orsak till hennes fantastiska utveckling. Men det är ju jag som varit hemma med henne. Det är ju jag som lagt ner min själ i henne. Och jag är oändligt stolt.
 
Nu ser jag fram emot ett år. 2014.. Jag ska göra dig ännu bättre än 2013. Jag vet inte hur än. Men jag vet att jag ska det, på ett eller annat sätt..
 
Gott nytt år älskade fantastiska ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0