Lycka och rädsla på en och samma gång..

Efter vårt galej i fredag har jag och älskade F sovit.. och sovit.. och sovit.. Det var precis som om all luft gått ur oss och att vi äntligen kunde andas. Jag känner mig utvilad och snudd på en ny människa.

Jag är enormt glad samtidigt som jag självklart har massa funderingar och rädslor.

Vad gör jag om mensen inte kommer efter den 2 november? Den har ju strulat förr..

Tänk om vi inte hinner innan juluppehållet?

Sen tänker jag självklart på allt det där andra som säkert alla andra också gör. Äggen, spermierna..

 

Jag som är enormt spruträdd är faktiskt inte nervös inför sprutorna. Bring it on. Här ska det göras barn och ingen liten skit spruta i världen ska stoppa mig.

 

Vi fick även hem ett papper som frågade om vi ville vara med i en forskningsstudie där man kollade AMH värdet innan, under och på äggplocksdagen. Jag vet inte än. Vi skulle inte få reda på mitt utan jag skulle som sjuksköterskan sa av-identifieras. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra men en del av mig tänker att kan det hjälpa någon att inte behöva gå igenom detta så är det värt det.

 

Men jag känner mig stark. Jag säger till mig själv minst 50 gånger om dagen: Det ska gå! Det kommer gå! Det ska gå! Jag är rustad för kamp och inget ska stoppa oss. Jag tror aldrig jag varit så laddad förut.  

 

Föresten om det finns några Malmö läsare här? Om ni gjorde akupunktur, var och när började ni med detta?

 

8 dagar till patientskola och 24 dagar till första läkarbesöket! Nu kör vi!!

 

//Mrs L


Kommentarer
Postat av: Sarah Gabrielsson

Vilken trevlig blogg du har du :)

2011-10-10 @ 10:44:42
URL: http://fashionpunsh.blogg.se/
Postat av: Jessica - En flicka som är stark

åh jag håller tummarna för er!! Du verkar vara väldigt stark. KRAM!

2011-10-10 @ 10:52:49
URL: http://jessi91.spotlife.se
Postat av: salle

När jag läser din blogg, så inser jag hur lik du är mig i mångt och mycket. envishet, social kompetens, nära till skratt, nära till tårar, engagemang, ängslig. Det tog mig en skilsmässa, några ungkarlsår

innan jag hittade mitt första underverk, det tog

ytterligare 8 år innan underverk 2 anlände, du min dotter anlände och ytterligare 3 år innan underverk 3 anlände. Underverk min dotter tar längre tid men de är värda att vänta på. Jag vet att din iver alltid har gjort att "julen" för dig har kommit redan i oktober, fördelsedagar några månader innan. Detta är nog bra när det gäller sådana saker. Naturens gång kan vi idag påverka och jag tvivlar inte en enda sekund på att jag blir morfar. Du och F kommer att bli värdens bästa föräldrar. Jag vet en liten flicka som alltid sa till mig "en gang till pappa". detta kan du säga till F nu. Jag älskar dig pappa.

2011-11-01 @ 16:06:36
URL: http://inteutanf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0