RMC, ni har mitt förtroende..

Jag var inne på RMC´s Facebooksida och tittade igenom vem som ”gillat” länkar. Jag är ju själv inte med i den gruppen av det enkla skälet att vi inte är offentliga med vår barnlöshet. Inte mitt val men det måste dock respekteras. Jag är ju inte ensam i vår barnlöshet. Jag såg då en tjej jag kände från förr. Jag skrev ihop ett mail och satt lääänge och tänkte om jag skulle skicka det. Tänk om hon tog illa vid sig? Men jag skickade det i alla fall och jag är så glad att jag gjorde det. Hon svarade så fint och så äkta. Hon gav mig så mycket hopp. Hon berättade om deras kamp och att efter dom kom till RMC fanns bara solskenshistorier!

Hon bär nu runt på ett litet mirakel och är i 20:de veckan. Jag är väldigt lycklig för hennes skull. Det tog till och med på första försöket.

Hon lovordade RMC och dess personal. Jag som inte fått något annat än fantastiskt bemötande när vi var där eller de (otaliga )gånger jag ringt dit i hysteri har varit ganska kluven.

Jag har hört så mycket om att RMC inte är så bra, att Öresundskliniken och Cura är så mycket bättre.

Jag har nu valt att inte bry mig ett dugg om dessa påståenden. Jag har i grunden hela tiden känt mig väldigt lugn och haft ett stort förtroende till RMC. Och hennes lugnade ord gjorde mig bara mer övertygad om att mina känslor är rätt. RMC är ju trots allt en stor mottagning där man samlat massa expertis under ett och samma tak. Det är bra och måste ju också menas den bästa vården vare sig man betalar eller ej. Sen kan jag absolut tänka mig att Öresundskliniken och Cura har ett annat medmänniska bemötande och kanske till och med villiga att prova andra metoder i jakten på ett plus. Det är bra. Privat vård är bra!! Men jag hoppas inte det sitter en skillnad i ifall du betalar eller ej. Jag tror läkarna på RMC är lika kvalificerade som på Öresundskliniken och Cura. Deras utbildning är samma och yrket är precis likadant!

Sen kan jag förstå att andra upplevelser är annorlunda. Jag har en kär vän som lidit mycket för RMCs bemötande. Rent ut sagt blivit diskriminerad av den obetydliga orsaken att det var två kvinnor som sökte hjälp. Otroligt löjligt och inskränkt och jag hoppas att det kommer lösa sig för dom väldigt snart. Det barnet hade nämligen fått fina mammor och ett kärleksfullt hem. Är inte det det viktigaste?

 

Nu har jag valt att lägga all min tro och all mitt hopp i RMC händer. Och jag är helt övertygad om att det kommer dom ta hand om på bästa möjliga sätt!

 

//Mrs L


Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, vännen. Du har tur som är heterosexuell och inte homo...

Stor kram Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0